בארץ

קרעי משתולל על יועמ"ש האוצר: "מי השר? מסינג או סמוטריץ'?

אחרי שהיועץ המשפטי של האוצר סנדל את הרפורמה של שר התקשורת, מבהיר לו כעת קרעי שאין זה מתפקידו להתוות מדיניות כפקיד מבצע 
דוד זולדן | 
שלמה קרעי,שר התקשורת (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נעם רבקין פנטון)
שר התקשורת שלמה קרעי מגיב לסערה שעורר פקיד משרד האוצר, היועמ"ש אסי מסינג ומבהיר לו שתפקידו של פקיד מדינה לבצע מדיניות ולא להתוות אותה או להתנגד לה: "יועמ"ש משרד האוצר מתנגד לפתיחת שוק הרדיו לתחרות ולשינויים בתקציב התאגיד. זה לא מסתדר לו עם המלצות ועדת לנדס...בדיוק מה שאתם שומעים... אז תגידו לי, מי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' או אסי מסינג וחבורת הפקידים?"
כמה ימים לאחר שהתכוון להכריז על הרפורמה אך דחה אותה בעקבות הביקורות, שר התקשורת שלמה קרעי מקבל חסימה דרמטית מהאוצר והערב הוא מגיב לסערה.
כזכור, על פי הפרסום של מתן חדורוב, היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג אומר כי תקציב התאגיד נקבע בחוק כדי להבטיח את עצמאותו מול הדרג הפוליטי ושר התקשורת לא יכול לדון בכלל בתקציב של התאגיד. 
במילים אחרות כל הצעדים של קרעי כחלק מהרפורמה המתגבשת בדרך לטמיון ומאבק מול היועץ המשפטי של האוצר.
כאמור, על פי הדיווח, היועץ המשפטי של האוצר מסנדל את הרפורמה של קרעי בנושא התאגיד ותקציבו במסגרת חוק ההסדרים ואומר כי תקציב התאגיד וההכנסות של התאגיד בפרסום כלל לא יכולים לעלות לדיון בדרג הפוליטי, וכי בחוק נקבעה ההבטחה לעצמאותו המקצועית של התאגיד כנגד נבחרי הציבור ושיקולים פוליטיים כאלו או אחרים, ולכן אין מקום לדיוני התאגיד במסגרת חוק ההסדרים של התקציב.
אמנם היועץ המשפטי של האוצר לא עוצר לגמרי את הרפורמה, אך מטיל על קרעי למצוא דרכים אחרות להבאתה להחלטת בממשלה וזאת שלא דרך חוק ההסדרים ובמסגרת דיוני התקציב, ואולי המשמעות היא דחייתה באופן ניכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה