בארץ

קריאה לנתניהו: "עצרו את הפגיעה במקצועות הבריאות ובמטופלים!"

ענבל חרמוני, יו"ר יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות שלחה מכתב בהול לחברי הקואליציה ובו הביעה את החשש שלה בעקבות הסכמי הממשלה החדשה
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות עו"ס ענבל חרמוני שלחה הבוקר (שישי) מכתב דחוף לרה"מ בנימין נתניהו ולשרים אריה דרעי ויצחק גולדקנופף ובו התריעה על סכנה לפגיעה ממשית במטופלים בשל ההסכמים הקואליציוניים שמאפשרים למי שאינם בעלי השכלה נדרשת לעסוק במקצועות הבריאות.
"תיקון החוק שיאפשר למי שאינם בעלי השכלה פורמלית אקדמית לעסוק בטיפול בקהילה בתחומי הטיפול באמנות, קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק – יביא לפגיעה אקוטית במקבלי הטיפול ובמקצועות הבריאות. טיפול דורש הבנה מעמיקה של מוח האדם, נפשו, אישיותו, הגורמים המשפיעים על התנהגותו וסביבתו, בהתאם לדיסציפלינה המקצועית הרלוונטית. מדובר במקצועות המבוססים על תורת ידע ועל מיומנויות הנרכשות ומתפתחות רק עם ניסיון והכשרה. תיקון החוק מבוסס על זילות של העוסקים בתחומי הטיפול והבריאות ובצרכיהם ובמצוקותיהם של המטופלים. הצעת התיקון לובשת אצטלה של כוונה לאפשר התאמה תרבותית בין המטפל והמטופל. זוהי תכלית ראויה, אך התאמה תרבותית אין משמעותה פגיעה באיכות השירות. נהפוך הוא. אנו עומדים על זכותם של מטופלים בחברה החרדית לקבל מענה טיפולי מקצועי, איכותי, ראוי והולם לצרכיהם.
אנו תומכים בכל דרישה שתאפשר הרחבה של העוסקים במקצועות הטיפול והבריאות מהחברה החרדית, תוך שמירה על רף מקצועי נדרש. ככל שאכן ישנו מחסור או שישנם חסמים לעיסוק במקצוע זה או אחר, יש לבחון את הדרכים להתמודד עימם, מבלי לפגוע במקצועיות הטיפול. בתחום העבודה הסוציאלית, למשל, ישנם הרבה עובדים ועובדות נפלאים מהחברה החרדית. כולם אקדמאיים, חלקם הוכשרו במוסדות אקדמיים חרדיים, כגון שלוחת מבחר של אוניברסיטת חיפה בבני ברק. זוהי דוגמה לכך שמטפלים אקדמאיים בחברה החרדית זו כבר מציאות בשטח. לשם הגנה על המטופלים, על מקצועות הבריאות ועל האינטרס החברתי כי מי שזקוק לטיפול יקבל אותו, אנו קוראים לכם לעצור באופן מיידי כל הליכים לקידום הצעה זו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלי גבאי הביתה
    פיזיוטרפיסיטית 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושחת
    סגור