בארץ

תגובות לנאום לוין: "מדובר בהכרזת מלחמה על הדמוקרטיה"

מסיבת העיתונאים של שר המשפטים יריב לוין בה הציג את עיקרי הרפורמה המשפטית לא עברה בשקט. בעוד בקואליציה מברכים, באופוזיציה חוששים ותוקפים
מערכת ice |  1
השבעה בכנסת (צילום יונתן סינדל אוליבר פיטוסי פלאש 90)
יממה לפני הדיון בבג"צ דרעי, שר המשפטים יריב לוין קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הציג את עיקרי הרפורמה המשפטית.
מדבריו עלה כי ברפורמה יהיה שינוי של הרכב הוועדה לבחירת שופטים, הסדרת פסילת החוקים ופסקת ההתגברות וביטול עילת הסבירות.
בעקבות דבריו של לוין התגובות לא איחרו להגיע. בעוד בקואליציה ברכו – "התחייבנו ואנחנו מקיימים", אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "הגיע הזמן לשינוי, למען אזרחי ישראל ולמען מערכת המשפט".

גם יו"ר וועדת העבודה והרווחה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, בירך: "מברך ומחזק את ידידי שר המשפטים יריב לוין על התיקונים החשובים במערכת המשפט ומאחל לו הצלחה גדולה. הצלחתו היא הצלחת עם ישראל כולו".
לעומת הברכות מהקואליציה, באופוזיציה הגיבו אחרת לחלוטין. "מדובר בהכרזת מלחמה על הדמוקרטיה – ישראל והדמוקרטיה ינצחו", הגיבה ח"כ לשעבר זהבה גלאון. גם ח"כ הרב גלעד קריב מהעבודה הגיב וטען כי "דבריו של שר המשפטים היו רצופים בחצאי אמיתות ובסיסמאות חסרות יסוד. כאשר זכויות המיעוטים תירמסנה, חופש הביטוי יוגבל והשחיתות השלטונית תחגוג שכל פעולה שלטונית למען האזרח תותנה בתשלום שוחד – נאומו של שר המשפטים ייזכר לדיראון כתחילת הנפילה לתהום".
גם ח"כ משה קינלי טור-פז מיש עתיד הצהיר כי "נגיע מחר למחאה מול בג"צ ונדרוש לשמור על מערכת המשפט חזקה ועצמאית. אני אהיה שם יחד עם חבריי ליש עתיד"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יאמן מפרקים את מה שבנו כאן
    mv 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    75 שנים עשרות אלפי קורבנות מלחמות ופעולות איבה,באה המפלגה שמיצגת את האספסוף ומשנה את חוקי מדינת ישראל כדי שמספר פושעים בשלטון יוכלו להימלט מביא בחילה ולא צריך לתת לזה לקרות בכל הכלים שיש
    סגור