בארץ

השרה רגב לא מוותרת: המועמד שנפסל יובא לאישור הממשלה

השרה מירי רגב זועמת על הודעת ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה שפסלה את מועמדה למנכ"ל משרד התחבורה - והכריזה כי תתעלם מהוועדה ותביא את המינוי לאישור הממשלה
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
אחרי שוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה פסלה את מינוי מועמדה של השרה מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה – הודיעה השרה כי תתעלם מההחלטה ותביא את המינוי לאישור הממשלה.
הבוקר הודיעה ועדת המינויים כי משה בן זקן אינו עומד בתנאי הסף הנדרשים לתפקיד. זאת לאחר שבדיון אמש דובר על כך שלא ניהל פרויקטים בהיקפים המתנהלים במשרד התחבורה, מה גם שיש לו זיקה פוליטית ברורה. בעבר בן זקן היה ממארגני הליכודיאדה באילת וראש המטה של רגב, וכיום משמש כמנהל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה של התאחדות הקבלנים.

השרה רגב זעמה על הודעת ועדת המינויים, ופרסמה היום בצהריים: "השרה רגב החליטה להביא את מינויו של מנכ"ל המשרד המיועד משה בן זקן לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. אמש במהלך פגישת ההבהרה כפי שעושה הוועדה עם השרים לגבי מינוי מנכ"לים, הבהירו חברי הוועדה כי הם חושבים שבן זקן ראוי לשמש מנכ"ל במשרדים בינוניים.
"לאחר שהשרה רגב הסבירה להם כי הוא האיש הנכון והמתאים לה עקב ניסיונו המקצועי, הניהולי, והיכרותו הרבה עם משרד התחבורה. הייתה הבנה כי הוועדה תאשר את מינויו לתקופה ראשונה של חצי שנה בתפקיד המנכ"ל. הבנה זו התקיימה בנוכחות היועצים המשפטים של הנציבות כולל שיחות שנערכו מול מר גיל לימון מהייעוץ המשפטי לממשלה.
"השרה רגב הופתעה הבוקר לגלות כי חברי הוועדה חזרו בהם מהסיכום והחליטו למנוע את מינויו. בן זקן עומד בכל תנאי הסף, הוא מינוי מקצועי, מנוסה וראוי. שר במשרד ממשלתי רוצה להצליח ולא להיכשל ולכן מינוי משרות האמון הוא קריטי להצלחה. אני מכבדת את הנציב, אך וועדת המינויים היא המלצה בלבד, ולכן אני לא מקבלת את המלצתה כפי שעשו בממשלה הקודמת עם מינויו של עמיר פרץ.
"פקידים, בכירים ככל שיהיו לא יכולים לקבל החלטות במקום שרה נבחרת את מי למנות למשרת האמון הבכירה ביותר שלה. שר נבחר במשרד ממשלתי רוצה להצליח ולא להיכשל ולכן מינוי תפקיד המנכ"ל הוא קריטי למימוש מדיניות השר.
"אני מתכוונת ביום ראשון להביא את המינוי הראוי הזה לאישור ממשלת ישראל. ממשלה שדוגלת והצהירה בעבר כי היא באה למשול ולקדם מדיניות שלשמה נבחרנו. זהו מבחן חשוב לכל חברי הממשלה ואני מצפה שמינויו יאושר פה אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה