בארץ

בן גביר תחת מתקפה של ש"ס בדרישה להתקפל בהר הבית

נשמע אירוני או בדיחה מרה, אבל לא מופרך יהיה לומר כי אם בן גביר יציית לרב יוסף יוכל הראשון לציון לזקוף לזכותו או לחובתו - תלוי את מי שואלים - הישג שגם מנהיגי העולם לא יכלו לקטוף מול עמידתו העיקשת של בן גביר בהר הבית  
דוד זולדן | 
הרב יצחק יוסף (צילום פלאש 90 אוליבר פיטוסי)
הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית קרא לשר לביטחון לאומי לא לעלות שוב להר הבית. יש לציין שאין זו הפעם הראשונה שהרב יוסף עולה להתקפה נגד בן גביר בסוגיית הר הבית וכי מדובר בסוגיה הלכתית שנויה במחלוקת. עיקר המחלוקת נסוב סביב האזורים האסורים בהר ונוכח סימני השאלה היכן מותר והיכן אסור על פי ההלכה לדרוך בהר. בן גביר מכבד רבנים ונוהג למחול על כבודו גם כשעולבים בו בסוגיה זו.
בפתח מכתבו כתב הרב יוסף: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום ביום צום עשרה בטבת. מתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור העלייה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום כשהתמנית לשר במדינת ישראל – והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".
במכתבו ציין הרב כי "גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אינך צריך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה. ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות, הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית? כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמיים".
הרב יוסף ציטט את אביו בסוגיה ואמר: "גם הגאון מרן אבי, מורי ורבי, אשר נודע שמו בכל התבל ב'כוחא דהיתרא' (עקרון 'כוחו של ההיתר חזק יותר' – ק"נ) שלו, אף על פי כן הביע אמרתו... לאסור ככל דברי הפוסקים הנ"ל. ומי הוא זה אשר יכניס עצמו לספק איסור כרת, ויגבה ליבו בתאוותו לעשות עצמו כמכריע הפך הוראתם שבקדושה, של אותם חכמי ישראל אשר קוטנם עבה ממותנינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה