בארץ

בר-לב מבקר את המפכ"ל: "שיחשוב פעמיים לפני שמתבטא"

מי שפירש את שתיקתו הזמנית של השר בר לב כאדישות לא מובנת או כהסכמה שבשתיקה לאמירתו של פקודו "מחבל הרוג זה מה שאני רוצה לראות", הרי שטעה. השר הממונה על המפכ"ל לא רווה נחת מאמירותיו של פקודו 
דוד זולדן | 
עומר בר לב, קובי שבתאי (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לא אהב בלשון המעטה את דברי מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שאמר "מחבל הרוג - זה מה שאני רוצה לראות", והוכיח אותו: "מי שנושא במשרה כל כך בכירה צריך לחשוב פעמיים על הדברים שלו, שלא יפרשו אותם לא כפי שהתכוון".
מי שפירש את שתיקתו הזמנית של השר בר לב כאדישות לא מובנת או כהסכמה שבשתיקה הרי שטעה. את הדברים אמר שבתאי בעקבות פיגוע הדריסה בבנימין בשבוע שעבר, בעת ששיבח את השוטרים שנטרלו את המחבל. עם זאת, בר לב סייג ואמר כי "אני יכול לומר ברמה העניינית, גם בראייה שלי מחבל שמתכוון לפגוע ולהרוג אזרח ישראלי - צריך להרוג אותו. למפכ"ל יש את צורת ההתבטאות שלו".
אלא שמתקבל הרושם כי הדברים נאמרו בביטחון דווקא בעידן בן גביר. טענה שבר לב הודף. "מתוך היכרות עם המפכ"ל - זו צורת ההתבטאות שלו. היא לא קשורה בבן גביר. היה לי שיג ושיח כמה פעמים עם המפכ"ל בהזדמנויות כאלה ואחרות".
על המגעים בין הליכוד לבין גביר בעניין ההקלה בהוראות הפתיחה באש אמר בר לב: "זה רק מראה שאיתמר בן גביר, שבחיים לא שירת בצה"ל, לא מבין מה זה הוראות פתיחה באש. אין צורך בשינוי הוראות הפתיחה באש. בחודשיים האחרונים, לפחות בשבעה מקרים שוטרים בתפקיד, ושוטרים שלא היו בתפקיד, פתחו באש, הרגו, פצעו ותפסו מחבלים ופושעים שאיימו בפגיעה בחיים של אזרחים. ככה שאין צורך לשנות את הוראות הפתיחה באש".
עוד אמר בר לב כי "במשך שנה וחצי הייתי השר לביטחון הפנים - לא הייתה לי שום בעיה בקביעת מדיניות לכל אורך הדרך. הדרישה של בן גביר להוסיף לידיו סמכויות מבהירה שהוא לא יודע על מה הוא מדבר. נכון שלא הייתה לי בעיה לקבוע מדיניות, ונכון שזו לא איזושהי אוטופיה שהשר נותן פקודה והמפכ"ל מבצע - יש דברים שצריך להסביר, וגם צריך לשמוע את הצד השני. בסופו של דבר המדיניות שאני קבעתי מהיום הראשון היא שלא זורקים רימוני הלם לתוך מסגד אל-אקצא".
על הקרבה בין שבתאי לבן גביר אמר: "אני לא יודע לגבי קירוב לבבות וסולחה, זה עניין של המפכ"ל מה תהיה מערכת היחסים שלו עם השר הבא".
עוד ציין ואמר כי "גם בדוגמה הראשונה שאני נתתי וחזרתי עליה - אם זה רימוני הלם באל-אקצא או שינוי הסיורים של ישראלים בהר הבית, להפוך את זה לתפילה - אם זה יקרה, וזה עלול לקרות, זה מה שמדבר השר הבא, זה יוביל לאינתיפאדה שלישית בלי כל קשר למה יעשה המפכ"ל. מעבר לזה אני מאמין שהמפכ"ל יהיה המבוגר האחראי ואם תהיינה דרישות כאלה או אחרות מהשר שהן מגיעות להסלמה פרועה כזאת או אחרת, אני מאוד מקווה שהוא יעמוד כנגד זה". בר לב אמר את הדברים במסגרת ריאיון לדוריה למפל ואודי סגל ב-ynet radio והשמיע בפעם הראשונה את ביקורתו כלפי פקודו כאשר אמר את דעתו כיצד יש לנהוג במחבלים באירוע אמת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה