בארץ

גפני זועם על 'ההפרד ומשול' של נתניהו: "לא מקובל"

נתניהו החליט להיפגש בנפרד עם גפני וגולדקנופף במטרה לשבור את ההתנגדות ביהדות התורה ולהביא לסיום המשבר. גפני מסתבר לא אהב את העקיפה של נתניהו
דוד זולדן |  1
משה גפני, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני זועם על ההפרד ומשול של נתניהו במו"מ הקואליציוני ואומר: "הפגישות הנפרדות ביהדות התורה לא מקובלות עלינו. כמו בפגישות צוותי המו"מ, אם נתניהו/הליכוד רוצים להיפגש - זה צריך להיות איתי ועם ידידי ח"כ גולדקנופף ביחד".
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו ייוועד היום עם ששת ראשי הקואליציה העתידית. בליכוד חותרים להסכם עם ש"ס ועם נעם ובמקביל מפעילים מכבש לחצים על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שלא נראה מתלהב מהתיקים שהוצעו לו.
נתניהו החליט לשבת עם כל אחד מראשי סיעות יהדות התורה בנפרד במטרה לשבור את ההתנגדות ולפרוץ דרך במו"מ הנסחב כבר שבועות ועל כך יצא קצפו של גפני שהבהיר לנתניהו "הולכים ביחד".
ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו חותר לסיים את המו"מ הקואליציוני שנמשך כבר שלושה שבועות. עיקר הקושי הוא מול סיעות יהדות התורה והציונות הדתית שאינם שבעי רצון מהתיקים והסמכויות שקיבלו מהליכוד. 
אחרי שביום שישי נחתם הסכם עם עוצמה יהודית נתניהו חותר להשיג הסכמות עם יתר השותפים במטרה להרכיב ממשלה בהקדם. היום יפגוש נתניהו את כל ראשי מפלגות מחנה הימין, במטרה להגיע להבנות עם כל המפלגות לקראת הישורת האחרונה.
עם ש״ס ונעם כבר הושגו הבנות שצפויים לחתום על הסכם ראשוני מול הליכוד. ביהדות התורה המצב מסובך יותר לאור המחלוקת סביב התפקידים לנציגים כאשר ביהדות התורה דורשים תפקידים הולמים עבור אורי מקלב ומאיר פרוש. נכון לעכשיו, הליכוד לא שש למלא את בקשתם.
אבן נגף נוספת היא מול הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ׳ שדורש סמכויות נרחבות במשרד האוצר אותו הוא עומד לרשת לפחות במחצית השנה הקרובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטריקים של ביבי כבר לא עובדים
    אברהם 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה"קוסם" שבוי בידי מושחתים אחרים. עכשיו השאלה הגדולה: מי מוכן לנדב בשקיות שחורות שמפניות ורודות וסיגרים בחינם?
    סגור