בארץ

משבר ביחסי ישראל נורבגיה? הצעד הנורבגי ברשות הפלסטינית

נורבגיה הודיעה על סגירת משרדה ברשות הפלסטינית, זאת בעקבות החלטת שר החוץ ישראל כ''ץ לשלול את מעמדם הדיפלומטי של עובדיה, לאחר תמיכתה במדינה פלסטינית והוצאת צווי מאסר לנתניהו ובכירים ישראלים: "מי שפועל נגדנו אנחנו נפעל נגדו"
דורון בלוך |  1
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
לאחר שנורבגיה הודיעה על תמיכתה בהקמת מדינה פלסטינית, הודיע שר החוץ ישראל כ''ץ על שלילת מעמדם הדיפלומטי של שמונה מעובדיה הפועלים מול הרשות הפלסטינית. החלטה זו זו של השר כ''ץ באה בנוסף על הכרת נורבגיה במדינה פלסטינית, גם משום תמיכת נורבגיה בהוצאת צווי מאסר נגד ראש הממשלה נתניהו וכן נגד בכירים ישראלים נוספים.
בעקבות החלטתו של שר החוץ כ''ץ, ששוללת את מעמדם הדיפלומטי של העובדים הנורבגים, בנורבגיה הודיעו אמש (שבת) על סגירת משרדה ברשות הפלסטינית, ובכך בעצם נמנע חלק משמעותי משיתוף הפעולה והעבודה הרציפה של נורבגיה עם הרשות הפלסטינית.
השר ישראל כ''ץ התייחס לכך הבוקר (ראשון) בחשבון ה-X שלו, וכתב "מי שפועל נגדנו אנחנו נפעל נגדו. נוסיף לשמור על מעמדה וכבודה הלאומי של מדינת ישראל".
נציין, כי השר כ''ץ נוקט מאז תחילת המלחמה בגישה תוקפנית, הן בצעדים מדיניים בפועל, והן בגינויים, גם במכתבים רשמיים וגם ברשת בצורה פומבית. בפוסט שפרסם ביום שישי האחרון, התבטא השר כ''ץ כנגד נשיא טורקיה ארדואן, ורמז על הקשר בינו לבין איסמעיל הנייה, ורמז על כספי הנייה הנמצאים בחשבונות בנק בטורקיה, אותם ארדאן לא הסכים לשחרר לבני משפחתו של הנייה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגובה לשינאת יהודים
    שלום דראב 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובה מצויינת. יש עוד תגובות אפשריות כנגד מדינות אחרות. לדוגמה: בריטניה. אם יגנו את ישראל פעם נוספת, משרד החוץ ידרוש להכיר באיי מלוינס (איי פוקלנד) כשטח ריבוני של ארגנטינה ידידתנו.
    סגור