בארץ

גלנט בדרך החוצה? זה המחליף שנתניהו שוקל למנות כשר הביטחון

חילופים בצמרת: על רקע חוסר הרצון של נתניהו משר הביטחון גלנט, במהלך השבועיים האחרונים גורמים במשרד ראש הממשלה בחנו את האפשרות שהוא יוחלף בישראל כ"ץ. מה הייתה תשובתו של כ"ץ להצעה? | כל הפרטים
מערכת ice |  1
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, נעם רבקין פנטון)
בשבועות האחרונים התפרסמו שורה של דיווחים על מתח בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון יואב גלנט. על רקע אלו גורמים בלשכת נתניהו החלו לבחון מחליפים פוטנציאליים לגלנט. לפי שעה, נראה שהמועמד המוביל הוא לא אחר משר החוץ ישראל כ"ץ.
שליחים מטעם נתניהו בהם גם יועצו הבכיר דוד שרן, עסקו במהלך השבועיים האחרונים, נידנו על האפשרות עם השר כ"ץ, אך השר שנכנס למשרד החוץ רק בתחילת הודיע שנכון לעכשיו הוא לא מעוניין להיכנס לתפקיד.
כידוע, כ"ץ לא היה האפשרות הראשונה שעלתה להחלפת גלנט. השם הראשון שעלה בסביבתו של נתניהו היה השר לשעבר גדעון סער, אך עקב הבעיות האמון בין הצדדים האפשרות ירדה מהר מהפרק.
במסגרת התרחיש של מעבר המשרדים בקרב שרי הליכוד, נתניהו שאף שלא לתת לסער תפקיד בכיר בקואליציה על מנת לא להעניק לו כוח רב אל מול ראש הממשלה, על כן המינוי הראשוני שנבחן הוא תפקיד שר הביטחון, אך כאמור הרעיון לא הבשיל גם לא מול כ"ץ וגם לא מול סער.
בראיונות לתקשורת, סער טען שלא קיבל שום הצעה לכהן כשר בממשלה ונכון לעכשיו הוא לא מקיים שום משא ומתן עם הליכוד, אך מנגד הוא לא פוסל כל אפשרות להצטרף לממשלה המכהנת. 
למרות הרצון של נתניהו (שחזר לאחרונה מביקור מוצלח בארה"ב), לפטר השאלה האמיתי היא האם זה התגבר על החשש מהתגובה שתגיע מציבור המפגינים כפי שהיה בשנה שעברה בליל גלנט. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברנע שקרן פתולוגי ולא רלוונטי דמנט (ל"ת)
    יובל 73 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור