בארץ

צפו בתיעוד: יותר מ-220 דונם של מטעים בצפון נשרפו - "שובר את הלב"

דלקה בגבול הצפון פרצה בשל מתקפות חיזבאללה ופגעה גם בשטחי חקלאות ומרעה נרחבים. אומדן הנזק המלא עוד לא אפשרי, בין השאר בשל הכרזת צה"ל על שטחים צבאיים סגורים. ארגון מגדלי הפירות מזהיר: "אל הממשלה להתפקח טרם יהיה מאוחר מידי"
מערכת ice | 
מטעים שרופים בצפון (צילום צילום - עמית כהן, מטע מלכיה)
המשבר בחקלאות הישראלית מחריף, לא רק המחסור בידיים עובדות, כעת שריפות הענק בגבול הצפון עקב מתקפות חיזבאללה כילו לא רק שטחי מגורים, מחיה ומרעה, אלא גם שטחי חקלאות נרחבים. על-פי הודעה שפרסם ארגון מגדלי הפירות היום (שלישי) השטח שנשרף כולל מעל 220 דונם של מטעי פירות. בין המטעים שנפגעו: אגס, תפוח, נקטרינה וכרמי יין. צפו בתיעוד ההרס מתוך מטע אגסים. 
 
מטעי אגסים שרופים. קרדיט: אילן ליבר, מטע יפתח
"אנו חוששים לגורל מטעי הפרי והיבול", מסר ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל. בלחסן קורא לממשלה לפעול בהקדם, "על הממשלה להתפקח טרם יהיה מאוחר מידי", הוסיף. בין חברי כיתות הכוננות, שהשתתפו בכיבוי השריפות, קיימים כמובן גם חקלאים שסייעו בהגנה על מטעיהם והשטח כולו. "המחזה של פרי שרוף וכרמים עולים באש שובר את ליבנו", אמר עמית כהן, חקלאי ומנהל המטעים בקיבוץ מלכיה. 
כהן מספר כי במהלך השריפה הושמדו כליל 30 דונם של מטעי תפוח שכבר לא יקטפו. עוד הוסיף כי משום שהשריפות עדיין דולקות בחלק מהאזורים לא ניתן להיכנס אל המטעים ולאמוד את הנזק הכולל. קושי נוסף קיים בשל העובדה שמטעים מסוימים נמצאים בתוך שטחים צבאיים סגורים, שאסורה הכניסה אליהם. 
בעונה זו קוטפים החקלאים בצפון את הדובדבנים, הנקטרינות, האפרסק והמשמש. בקרוב תחל עונת התפוחים, האגסים, הקיווי והמנגו. בלחסן קרא לישראלים לרכוש תוצרת ישראלית, במיוחד לכבוד חג שבועות המתקרב וכן הוסיף כי על הממשלה לשים את ענף החקלאות והפיצויים לכלל החקלאים בראש סדר העדיפויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה