בארץ

דיווח: המשא ומתן בנוגע לעסקת החטופים קרס

על-פי פרסומים בתקשורת הזרה משלחת חמאס צפויה לעזוב הערב את קהיר. המצרים מציגים אופטימיות זהירה, בעוד הצדדים השונים דווקא מביעים חששות מהמשך קיום השיחות. ככל הנראה הפעולה ברפיח הובילה להגברת המחלוקות קיימות 
מערכת ice | 
חמאס, ישראל (צילום freepik, shutterstock)
על רקע היחסים עם המתוחים עם ארצות הברית, מקור המקורב למשא ומתן בין ישראל וחמאס דיווח לאל-ג'זירה הערב (חמישי) כי השיחות הופסקו. גורם מרכזי בהפסקת השיחות - הפעולה הישראלית ברפיח. על פי הדיווחים ישראל שינתה סעיפים בהסכם שהובילו את חמאס להכריז על הפסקה זמנית של השיחות בקהיר. 
על-פי הדיווחים ישראל שינתה את נוסח ההסכם כדי להחליף את המילים "הפסקת אש לצמיתות" במילים "בר-קיימא". בנוסף, על פי הדיווחים ברשת NBC ישראל סירבה להסכם שלא יאפשר לה להמשיך את הפעולה הצבאית ברפיח. משלחת חמאס צפויה לעזוב הערב את קהיר. 
 
גורם ישראלי רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שלא נראה שום סימן לפריצת דרך בשיחות, וזאת בניגוד לאופטימיות שמציגים מקורות מצריים. על-פי דיווחים בתקשורת זרה חמאס דורש ערבויות לכך שישראל לא תמשיך את שליטתה במעבר רפיח, אך ישראל מסרבת לכך. לאחר הפלישה לרפיח גברו, ככל הנראה ועל-פי הדיווח, המחלוקות הקיימות בנושאים השונים. 
מקור בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי: "התנועה תלמד את עמדתה לאחר סבב המשא ומתן הזה, והדברים לא יהיו כפי שהיו לפני הפלישה לרפיח. סבב המשא ומתן הראשון הסתיים בקהיר, ונתניהו החזיר הכול להתחלה ומנסה לקנות זמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה