בארץ

בצל האנטישמיות: אלפי צעירים יגיעו לתגלית בישראל

בצל גל האנטישמיות והמלחמה- 13,500 צעירים יגיעו לתכניות תגלית בישראל הקיץ. אלפי יהודים ישתתפו בסיורים שהותאמו למצב, תוכניות התנדבות והתמחויות קיץ. מנכ"ל תגלית גידי מרק: "לאור המצב בקמפוסים בארה"ב, הכרחי יותר מתמיד שלסטודנטים יהודים יהיה חיבור אינטימי ומשמעותי עם מדינת ישראל ותחושה של חוסן והשתייכות לקהילה"
מערכת ice | 
תגלית (צילום לוי מרגולין)
עונת הקיץ של תגלית, הארגון החינוכי-תיירותי הגדול בעולם, נפתחת בימים אלה, ובמהלכה יגיעו לישראל קרוב ל-13,500 צעירים יהודים, רובם מארה"ב וקנדה, מאמצע מאי ועד ספטמבר. בעקבות המלחמה, שילבה תגלית אלמנטים חדשים בתוכנית – כל קבוצה תשתתף בפעילות התנדבותית, תיפגש עם ארגון חברתי שנוסד כדי לתת מענה לצרכים שנוצרו בעקבות המצב הבטחוני, ותשמע עדויות ממקור ראשון על אירועי ה-7 באוקטובר. בנוסף, תגלית פועלת כדי לשלב אלמנטים שמתעסקים בבניית חוסן לאור העלייה המסיבית באנטישמיות ברחבי העולם.
"ארגון תגלית מחויב לספק למשתתפים חוויה בטוחה ומשמעותית. לאור ההסלמה האחרונה בקמפוסים בארה"ב, בהם סטודנטים יהודים מאוימים מדי יום, אנו מבינים כי הכרחי כעת יותר מתמיד שלצעירים יהודים - ובפרט לסטודנטים יהודים – תהיה תחושה חזקה של השתייכות לקהילה באמצעות תוכניות תגלית", אמר מנכ"ל תגלית, גידי מרק.
 
המשיך מרק: "הם יבקרו באתרים המשמעותיים בישראל, יערכו דיאלוגים פתוחים על הזינוק העולמי באנטישמיות בסביבה מכילה, יתקשרו עם ישראלים ויהיו עדים ממקור ראשון לחוסן של החברה שלנו במצוקה. אנחנו רוצים שמשתתפי תגלית יחזרו לקהילות שלהם יותר משכילים ומחוברים לישראל, מעורבים יותר בחיים היהודיים, גאים יותר במי שהם כיהודים, וכחלק מקהילה תומכת של ישראל בעולם", הסביר מרק.
במסגרת תגלית יפעלו מספר תוכניות שונות במהלך הקיץ: כ-9,000 צעירים יהודים ישתתפו בתוכנית הקלאסית בת 10 הימים; 3,000 יתנדבו דרך תוכנית ההתנדבות של תגלית אונוורד; 1,400 יעבדו במסגרת התמחויות של תכנית תגלית אונוורד למספר שבועות; ו-64 ישתתפו בתוכנית המנהיגות העסקית היוקרתית של הארגון, תגלית אקסל. המטרה המשותפת של המסגרות היא שהמשתתפים יחוו את ישראל במלואה, וישובו לבתיהם עם חיבור חזק יותר לישראל וליהדות. למשתתפים שיגיעו מרחבי העולם יצטרפו גם 3,000 משתתפים ישראלים שיחזקו את תחושת הביחד והגורל המשותף, ואת ההבנה שמשתתפי תגלית אינם לבד בחוויותיהם – הם חלק מקהילה שיכולה לעזור להם להרגיש בטוחים יותר ולספק להם תמיכה.
ורוניקה בן ארוש (19), סטודנטית מאוונטורה, פלורידה, ומשתתפת תגלית שתגיע החודש לישראל: "להיות סטודנטית בתקופה שלאחר ה-7 באוקטובר הראה לי כמה חשוב ללמוד בעצמי, וללמד את הסובבים אותי על ישראל. אני רוצה להשתתף בתגלית כי אני רוצה להתחבר יותר למורשת היהודית שלי, לסטודנטים יהודים אחרים ולישראל. מעולם לא הייתי בישראל, ובכל זאת היא חלק גדול מהזהות ומהיהדות שלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה