בארץ

דרמה בבג"ץ: התקציב לישיבות יופסק מיום שני הקרוב

פסיקה דרמטית של בג"ץ הערב: להקפיא את כספי התמיכה לתלמידי ישיבות החייבים בגיוס כבר מ-1 לאפריל. אריה דרעי: "ש"ס תבחן את צעדיה"
מערכת ice |  3
המגזר החרדי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock)
החלטה דרמטית של בג"ץ הערב (חמישי): הורה להקפיא את כספי התמיכות לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס, כבר החל מה-1 לאפריל. זאת, בעקבות בקשת הממשלה לקבל ארכה של 30 ימים נוספים לגיבוש ההסכמות בסאגה הבלתי נגמרת למתווה הגיוס.
ההחלטה להקפיא את הכספים מחריגה את התלמידים שלא נמצאים "בגדר הצו" עד לתום שנת הלימודים הנוכחית בחודש אב. הרכב מורחב של 9 שופטי בג"ץ ידון שוב בסוגיה בחודש מאי.
 
השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונעם סולברג כתבו בצו הביניים כי "נאסר על המשיבים לבצע העברות כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים עבור תלמידי מוסדות תורניים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התייצבו לגיוס מאז יום 1.7.2023 מכוח החלטת הממשלה". כך גם "ביחס לתלמידי מוסדות תורניים שדחיית שירותם מכוח פרק ג'1 האמור פקעה והם לא התייצבו לגיוס מאז יום 1.7.2023 מכוח החלטת הממשלה". 
השופטים ציינו כי צו הביניים הוצא בעקבות "עמדת היועצת המשפטית לממשלה בדבר אי-חוקיות העברת כספי התמיכות לאחר מועד זה, ובהיעדר מקור סמכות לכאורי להמשך התקצוב, לא ראינו להורות על הוראת מעבר". 
יו״ר  ש״ס אריה דרעי הגיב הערב: "צו הביניים שנתן בג״צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג״צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם.  ש״ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה".
 
השר יצחק גולדקנופף הגיב: "הצו שניתן על ידי שופטי בג״ץ שתכליתו פגיעה חמורה בעמלי התורה ולומדיה, כאן בארץ ישראל - מדינת העם היהודי, הוא אות קלון ובזיון. מדינת ישראל קמה להיות בית לעם היהודי שתורתו תורת אמת, ואין כח בעולם שיוכל לה. לולא התורה, אין לנו זכות קיום. ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר על כך".
 
השר מאיר פרוש הגיב: "בג"ץ בחר שוב לפגוע בעולם התורה והישיבות ובצעד חסר תקדים. זוהי פגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל - האינסטנציה השיפוטית הגבוהה ביותר של מדינת ישראל מבקשת להשליך לכלא את לומדי התורה".
יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: ״הנושא הוא לא בג"ץ ולא היועמ"שית שעושה את מלאכתה נאמנה - אלא הצורך שלנו בחיילים בעת מלחמה קשה, והצורך של החברה שלנו שכולם יקחו חלק בזכות לשרת את המדינה. בג"ץ פסק  היום את המובן מאליו, הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו. זה זמן למעשים״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הגיע זמן לעשות צדק!
    אלון 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע זמן לעשות סדר וצדק. למה בכלל אנחנו צריכים לממן בטלנים האלה, ביחד עם דרעי? שילכו לצבא, ילכו לעבוד ויפרנסו את עצמם. ביבי קונה אותם, משלם על קולות שלהם. איכסה! די לחיות על חשבוננו ולא לשרת בצבא העם!
    סגור
  • 2.
    דיקטטוריה בלי קשר לכלום, בגץ הפושעים (ל"ת)
    אמיר 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בית משפט. קבעה ש לא להביר תקציבים ל ישיבות
    חח 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי היגיעה זמן לשרת ב צבא ו ללכת לעבודה. 75 שנים מבירים להם. מיליירדים די
    סגור