בארץ

חיזבאללה על הקווים? גורמים בישראל: פעולה צבאית בלבנון בלתי נמנעת

ההערכה הגוברת היא שבישראל פועלים לנתק את הקשר בין גזרת עזה ללבנון, כשהמטרה היא לאפשר אולי פעולה צבאית בזמן ההפוגה בעזה, במסגרת עסקה להשבת החטופים. אם לא יושג הסכם, ישראל ככל הנראה תאלץ לצאת לפעולה צבאית בצפון, מה שמעורר דאגה בקרב גורמים בממשל האמריקני
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
על רקע הימשכות הלחימה בגבול הצפון, גורמים בישראל נערכים להחרפת המערכה ומחריפים את התבטאויותיהם ביחס לפעולה צבאית בלתי נמנעת בלבנון. בשבועות האחרונים מעריכים בישראל כי אין מנוס מפעולה צבאית להרחקת חיזבאללה מהגבול עם ישראל.
בישראל פועלים לנתק את הקשר בין גזרת עזה ללבנון, כשהמטרה היא לאפשר אולי פעולה צבאית בזמן ההפוגה בעזה, במסגרת עסקה להשבת החטופים. גורמים מדיניים אף העריכו כי אחת האפשרויות תהיה לפעול דווקא בזמן ההפוגה, בזמן שבעזה לא מתקיימת לחימה וכדי לאפשר כבר את החזרת הביטחון לתושבי הצפון.
 
עד לימים האחרונים, נקטו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בביטויים עמומים באשר לאופן הפעולה הישראלי בתגובה לתקיפות חיזבאללה. בישראל אימצו את הטרמינולוגיה האמריקנית באשר למתן הזדמנות להסכם מדיני עם חיזבאללה לדחיקת כוחותיו או "פעולה אחרת". 
אם לא יושג הסכם בקרוב, ישראל ככל הנראה תאלץ לצאת לפעולה צבאית בצפון, מה שמעורר דאגה בארצות הברית. הדרג המדיני גם נחוש לשמר את חופש הפעולה בגבול הצפון במידה שיושג הסכם להחזרת חטופים ועצירת הלחימה בעזה. גם כאן חילוקי דעות מול האמריקנים שמבקשים לקשור בעסקה אחת את סיום המלחמה בצפון עם הפסקת אש בעזה והחזרת החטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה