משפט

נגד ישראל: זו המדינה המפתיעה שמצטרפת לתביעה בהאג

על רקע התביעה שמתנהלת כנגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג באשמת "רצח עם" פלסטיני, מדינה נוספת הגישה בקשה להצטרף לתביעה. גם ניקרגואה סבורה כי ישראל מפרה את אמנת רצח העם, ואף טוענת כי יש לה הוכחות "בעלות אופי משפטי"
מערכת ice |  1
בית הדין בהאג (צילום shutterstock)
בימים אלו מתנהלת תביעה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג, באשמת "ג'נוסייד" (רצח עם) של האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה. התביעה הוגשה על ידי דרום אפריקה בתמיכה של מדינות נוספות, כדוגמת טורקיה, איראן, קטאר ועוד. היום (שישי), בית המשפט הודיע כי עוד מדינה הצטרפה באופן רשמי לתביעה של המדינה האפריקנית.
ע"פ ההצהרה, גם ניקרגואה סבורה כי הפעילות של ישראל ברצועה מהווה "הפרה של התחייבויותיה על פי אמנת רצח העם", והיא טוענת כי יש לה הוכחות "בעלות אופי משפטי". מתוך כך, דרום אפריקה וישראל הוזמנו למסור הערות בכתב על בקשתה של ניקרגואה להיכנס כצד נוסף בתביעה. חשוב לציין כי ע"פ ניסיון העבר, בית המשפט בהאג לרוב לא מאשר למדינות נוספות להצטרף לתביעה באופן רשמי, ולכן לא ניתן לדעת לאן הבקשה תתגלגל.
כזכור, לפני כשבועיים בית המשפט פרסם שורת צווי ביניים כנגד ישראל, אך לא קרא לה להפסיק את המלחמה. מה שכן נפסק, בין היתר, הוא כי על ישראל להגביר את אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועה ולוודא כי היא עושה כל שביכולתה בשביל למנוע פגיעה בחפים מפשע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשימת מדינות נכשלות שמקושרות לאירן (ל"ת)
    אני 02/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור