משפט

תלמיד תבע את בית הספר אחרי שנפגע: יקבל פיצויים בכ-760 אלף שקל

לפני כחמש שנים, תלמיד בית ספר "נשי אמי"ת" הרים יחד עם חבריו שולחן פינג פונג, אלא שלפתע הפלטה במשקל כ-900 ק"ג נפלה על רגלו וגרמה לו לפציעה קשה ונכות. כעת, בית המשפט קבע כי רשת בתי הספר והעירייה ישלמו לו פיצויים במאות אלפי שקלים
מערכת ice |  1
תלמיד תובע את בית הספר (צילום vecteezy, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בית המשפט השלום בתל אביב קבע כי עיריית באר שבע ורשת בתי הספר "נשי אמי"ת", ישלמו פיצויים בסכום ענק של כ-760 אלף שקל לתלמיד בית הספר לשעבר שהגיש נגדו תביעה, זאת לאחר שבזמן שניסה להעביר יחד עם חבריו שולחן פינג פונג בבית הספר, הפלטה של השולחן, במשקל של כ-900 ק"ג, נפלה על רגלו ובעקבות כך הוא נפצע בצורה קשה. כך פורסם האתר "פסקדין".
אותו תובע הוא עבריין סמים מורשע בן 20, אך האירוע המדובר התרחש לפני כחמש שנים, עוד כשהיה בן 15 ולמד בכיתה י'. בעקבות הפגיעה הקשה שספג, הוא נותר עם נכות שמקשה עליו להגביל את תנועות קרסולו, כמו גם צלקות מכאיבות. לאחר המקרה החמור, הוא נזקק ללא פחות מ-5 ניתוחים ברגלו.
בתביעה שהגיש טען כי הדבר נגרם אחרי שלא היה קיבוע לרצפה, וכי מורי בית הספר לא היו שם כדי להשגיח על התלמידים בהפסקה. מנגד, טענו הנתבעים כי ההתנהגות של התלמידים הייתה בלתי צפויה, וכי חובת נוכחות של מורה בזמן הפסקה אינה חלה לגבי זמן מעבר בין השיעורים או במהלך השיעורים עצמם , כפי שקרה כאן.
מנגד, השופט דחה את טענות בית הספר וכי לטענתו ניתן לצפות התנהגות מסוכנת מצד תלמידי בית הספר. הוא טען שבית הספר אשם בכך שלא היה מי שישגיח על הנערים, בנוסף לטענה כי משקלו של השולחן היה חריג במיוחד. השופט טען לרשלנות מצד בית הספר והעירייה, וחייב אותם בפיצוי של 615 אלף שקל, בחלוקה של 65% לרשת החינוך ו-35% לעירייה, כמו גם שכר טרחת עו"ד בסך 143,910 שקל, והוצאות משפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תלמיד נפגע
    איציק זוארץ 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    5 שנים משפט? לא פלא שהציבור מאוכזב כי זה לא רק משפט אלא גם נושאים אחרים נמשכים שנים
    סגור