משפט

דרמה בדואר ישראל: קרעי ואמסלם ייאלצו לבטל את פיטורי היו"ר?

בג"ץ שוב יבטל החלטה של הממשלה? אחרי ששלמה קרעי ודודי אמסלם החליטו לפטר את יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, בג"ץ הוציא צו זמני, וכעת, אחרי דיון שנעשה בעתירה, הוא דורש מהשניים לבטל את הפיטורים ולא - הוא יהפוך את הצו לקבוע
מערכת ice |  1
תביעה נגד דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו, unsplash)
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה אזורי, הממונה על רשות החברות, דודי אמסלם, החליטו בחודש יולי האחרון, זאת בהתאם לסמכותם המעוגנת בחוק החברות הממשלתיות, להעביר מתפקידו את יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, זאת לאחר שנמצא לטענתם כי הוא אינו ממלא את תפקידו כראוי.
אבל הדרמה הגדולה בדואר ישראל מקבלת היום (חמישי) תפנית לא פחות דרמטית, כאשר שופטי בג"ץ המליצו לבאי כוחם של שני השרים, אמסלם וקרעי, לבטל את פיטוריו של היו"ר וקנין, או לחילופין שייתנו פסק דין שבו הם צפויים לבטל בעצמם את הפיטורים שלו. כך על פי דיווח ב"דה מרקר".
ההחלטה של בג"ץ ניתנה בסיומו של הדיון שנערך היום בנוגע לעתירה שהוציא דואר ישראל, נגד הניסיון להדחתו של היו"ר המכהן. כזכור, כבר בחודש ספטמבר החולף התקבלה תפנית דרמטית בסיפור, כאשר בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד פיטורים של היו"ר, מה שהותיר אותו בתפקיד. 
משמעות המהלך החדש של בג"ץ היא פשוטה: אם השרים דודי אמסלם ושלמה קרעי לא יבטלו את את ההדחה בעצמם - בג"ץ צפוי להפוך את אותו צו זמני לצו קבוע, במסגרתו הם יבטלו את הדחתו של וקנין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב שיש בג"צ שעוצר אל המטורללים. (ל"ת)
    רז 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור