משפט

פיצוי של 200 מיליון שקל: נפגעי הנובה תובעים את המדינה

נפגעי מסיבת ה-"נובה" תובעים את המדינה בטענה כי צה"ל, שב"כ והמשטרה התרשלו באופן מסכן חיים. מטעם עו"ד ענת גינזבורג ועו"ד גלעד גינזבורג המייצגים את הניצולים נמסר: "האסון יכול היה להימנע בכל כך הרבה נקודות זמן"

מערכת ice |  1
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
42 נפגעים שהשתתפו במסיבת ה-"נובה" ברעים ב-7 באוקטובר מתאגדים יחדיו על מנת לתבוע את המדינה בבקשה לפיצוי של כ-200 מיליון שקל בגין פגיעות נפשיות ופיזיות. לתביעה צורפו חוות דעת רפואיות פרטניות של התובעים המוכיחות את טענותיהם, כך נמסר ל-Ynet.
בין הדברים שנכתבו בתביעה: "בסביבות השעה 06:30, בעוד המשתתפים רוקדים לצלילי המוזיקה, החלה התקפת טילים ופצמ"רים, ולאחר זמן קצר עשרות מחבלים הגיעו למתחם מסיבה בטנדרים ומצנחי רחיפה והחלו לטבוח בחוגגים, שנסו על חייהם כברווזים במטווח, כשכוחות הנוח'בה אחריהם".
מומחה נוסף מטעם התובעים הוסיף כי: "לא ברור כיצד ידו של מאשר האירוע לא רעדה כשחתם על האישור לקיום המסיבה במקום מסוכן מאוד, סיכן חייהם של כ-3,500 משתתפים. מדובר במחדל קשה של הגורמים הצבאיים שאישר את קיום המסיבה. גורמים צבאיים סבירים לא היו מאשרים את קיום המסיבה לאור מה שהצטבר במודיעין האוגדה והצפיות לסיכון".
נזכיר כי מלבד השריטות הנפשיות והמצבים הרפואיים המורכבים מהם סובלים הצעירים, במהלך הטבח הנורא נחטפו 40 מבלים ממתחם הפסטיבל לרצועת עזה ומצבם עדיין לא ידוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגוחך... תתבעו את החמאס. (ל"ת)
    אורי 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור