משפט

עמנואל מקרון זכה בפרס מהקהילה היהודית על מאבקו באנטישמיות

פרס הרב לורד יעקובוביץ ליהדות אירופה הוענק לשיא צרפת על ידי נשיא ועידת רבני אירופה. במעמד הטקס הדליק נר ראשון של חנוכה בחנוכיה שהוצבה, באופן נדיר, באולם הנשפים של ארמון האליזה. למרות המעמד החשוב והמרגש, רבים בסביבתו חוששים מתגובות מצד גורמים פרו-פלסטינים
מערכת ice | 
עמנואל מקרון (צילום הדס פרוש פלאש90)
ועידת רבני אירופה (CER) העניקה אמש (חמישי) לנשיא צרפת עמנואל מקרון את פרס פרס הרב לורד יעקבוביץ. זהו אות לתמיכתו החזקה של מקרון בחופש דת ובסובלנות כלפי הקהילה היהודיות ובמחויבותו הבלתי מעורערת למאבק באנטישמיות בצרפת מאז כניסתו לתפקידו ב-2017.
פרס הרב לורד יעקובוביץ ליהדות אירופה הוענק לנשיא עמנואל מקרון על ידי נשיא CER, הרב הראשי פנחס גולדשמידט, בטקס בארמון האליזה בפריז, בנוכחות הרב הראשי של צרפת וסגן נשיא הוועידה חיים קורסיה. הפרס ניתן לנשיא עמנואל מקרון בעקבות קריאת הנשיא לאחדות לאחר פיגועי הטרור של חמאס ותמיכתו בקריאה המשותפת של נשיאי האסיפה הלאומית והסנאט.
 
שני בתי הפרלמנט הצרפתי, קראו לקיים צעדה נגד האנטישמיות ב-12 בנובמבר שנערכה בהשתתפות 180,000 איש והביעה תמיכה פומבית בישראל ובקהילה היהודית. במהלך הטקס הדליק נשיא צרפת עמנואל מקרון נר ראשון של חנוכה בחנוכיה שהוצבה, באופן נדיר, באולם הנשפים של ארמון האליזה. בשולחן הכיבוד, שהוצב בצילו של עץ האשוח הענק, הוגשו סופגניות ומטעמים אחרים על כוס שמפניה כשרה.
 
נשיאות צרפת ביקשה להעניק לאירוע בארמון אופי מוצנע ככל האפשר. כמה עיתונאים הוזמנו ברגע האחרון וגם הם התבקשו לא להקליט או לצלם. למרות שהפרס מעניק למקרון לגיטימציה מול הטענות נגדו מהצד היהודי, באליזה עדיין חוששים מתגובות של חלקים בעם. בנאום קבלת הפרס, הסביר מקרון ארוכות את עמדותיו לאחרונה כלפי המחאה נגד האנטישמיות וישראל בהקשר המלחמה בעזה.
הוא אמר כי המאבק הנחוש באנטישמיות אינו צריך להוביל לפגיעה בקהילות אחרות (כמו הקהילה מוסלמית). הוא רמז לאנשי מפלגת האיחוד הלאומי של מארין לה פן שהשתתפו במצעד נגד האנטישמיות, שבעצמם היו אנטישמים ומשתמשים בכך כדי לתקוף קהילות אחרות. הדגיש כי צרפת, כמו מדינות אחות, גינתה בתוקף את הפעולה המזעזעת של חמאס, וקבעה שלישראל הזכות להתגונן. המחלוקת היא על היקף התגובה הישראלית שמביאה בהכרח לקורבנות אזרחיים חפים מפשע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה