משפט

הצלב האדום מותקף: "מפקירים את היהודים כפי שהפקירו בזמן השואה"

1500 עורכי דין מרחבי העולם פנו במכתב לצלב האדום הבינלאומי בדרישה לפעול למען הצלתם של החטופים הישראלים בעזה. מי שיזם את המכתב הוא ארגון "שורת הדין" שמפנה אצבע מאשימה כלפי הצלב האדום: "הם חוזרים על טעויות העבר ומפקירים את היהודים כפי שהפקירו אותם בזמן השואה"
מערכת ice | 
שלטים להחזרת החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
יותר מ-1,500 עורכי דין מרחבי העולם חתמו על מכתב לצלב האדום הבינלאומי בדרישה לפעול באופן מיידי לשמירה על חייהם וביטחונם של ישראלים שנלקחו כבני ערובה של ארגון הטרור חמאס בעזה.
המכתב, שאורגן על ידי ארגון זכויות האדם הישראלי, שורת הדין, דורש מהצלב האדום שבסיסו בז'נבה לנקוט בפעולה מיידית, ומאשים את הסוכנות הבינלאומית בכך שהיא נוקטת בצעדים שטחיים בלבד כדי לשחרר את השבויים הישראלים.
הטבח הקטלני של חמאס באזרחים ישראלים ביישובי הדרום ב-7 באוקטובר הוביל לרצח של 1,400 בני אדם ויותר מ-220 בני אדם חטופים, כולל נשים, ילדים וקשישים. ישנה דאגה רבה באשר לשלומם של בני הערובה שנלקחו לעזה, בהתחשב באכזריות של המעשים הנלווים לטבח, והעולים ממידע מצטבר ומעדויות שנגבו ממחבלי חמאס שנעצרו במהלך הפיגוע.
דיווחים מתועדים מצביעים על כך שנשים וילדים נאלצים לשמש כעבדי מין עבור שוביהם, שהחטופים מוחזקים בתנאים בלתי אנושיים ועוברים עינויים, השפלה ואלימות. בנוסף יש חשש גדול כי החטופים משמשים את החמאס כמגנים אנושיים במהלך מלחמתו עם ישראל.
במכתב נטען, כי "מאז פרוץ אירועי ה-7 באוקטובר, הצלב האדום לא מילא את חובותיו לדרוש לראות את בני הערובה, להבטיח את הטיפול ההומניטרי בהם, ולדאוג לשחרורם המיידי".
המכתב מספק השוואה מצמררת בין האדישות האכזרית שהצלב האדום נהג בה במהלך השואה לבין התנהלותו במשבר הנוכחי בנוגע לבני הערובה הישראלים בעזה. 1500 עורכי הדין מסכמים, כי טעויות שהצלב האדום מודה שעשה במהלך השואה דומות באופן מדאיג לטעויות שהוא עושה כיום: "בניסיונכם הנואש להיראות "נטולי פניות", אתם עושים את המינימום ההכרחי. 
אתם מוציאים הצהרות חלולות, משרתים מדיניות של לעבור בין הטיפות. אתם פסיביים. אתם "ניטרליים". אתם בוחרים לא "לסכן" את הקשרים שלכם עם ארגון הטרור הנאצי, ושאר ישויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, למען יהודים חפים מפשע".
המכתב מאשים בחריפות את הצלב האדום ביחס מוטה לישראל וביישום סטנדרטים כפולים כלפי המדינה היהודית. בעוד הארגון הבינלאומי העלה טענות שווא נגד ישראל, הוא נמנע שוב ושוב מביקורת נגד ארגון הטרור חמאס. "האירוניה העצובה", ממשיך המכתב, "היא שישראל עושה מאמצים יוצאי דופן וחסרי תקדים כדי לשמור על חייהם של אזרחים עזה, בעוד חמאס מאלץ אותם להיות מגנים אנושיים ובשר תותחים".
המכתב מסתיים בדרישה שהצלב האדום ינקוט לאלתר פעולות נחרצות כדי להבטיח את שחרור החטופים, ועד לשחרורם,  ינקוט ב-10 סוגי פעולה על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של השבויים הישראלים, לרבות ספירה יסודית של החטופים, ביקור אצל בני הערובה, הבטחה שכל שבוי פצוע יקבל טיפול רפואי הולם, הקפדה על אספקה נאותה של מזון ולבוש, ועוד.
"אלה הרגעים בהם תיקבע הרלוונטיות של הצלב האדום", אומרת ניצנה דרשן-לייטנר, מייסדת ונשיאת שורת הדין. "הצלב האדום כבר דקר  את העם היהודי בגב פעם אחת, ועד כה נראה שהוא עושה את אותו הדבר שוב. אם יבחר להצטרף למקהלת הארגונים האנטישמיים הדוגלים בארגון טרור נתעב כמו חמאס, שביצע זוועות נגד יהודים שלא נראו מאז השואה, ומחליט לנטוש את מדינת ישראל בימיה האפלים והפגיעים ביותר, יש לגרשם מישראל לנצח. הצלב האדום חושף לעיני כל מה האג'נדה האמיתית שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה