משפט

היועמ"שית מטילה פצצה: בג"ץ יפסול את ביטול עילת הסבירות?

גלי בהרב-מיארה לא ממתינה לדיון הדרמטי ואומרת כבר עכשיו בקול רם את מה שהיא חושבת נגד התיקון לחוק יסוד: השפיטה, לפני הדיון בבג"ץ וקוראת להם לפסול את החוק: "זה מצב חריג שבחריגים. התיקון עלול להוביל לפריצת גבולות - ופוגע אנושות בדמוקרטיה. משמעות הביטול - הממשלה מעל החוק'"
דוד זולדן |  1
טלי גוטליב, אופיר כץ, יריב לוין, איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, שיר טורם)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מטילה פצצה ופרסמה היום (ראשון) את עמדתה הרשמית לבג"ץ לקראת הדיון רב ההשלכות, בהשתתפות כל 15 שופטי העליון, בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, שבועות ספורים לאחר שהתיקון לחוק יסוד: השפיטה
עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בהרב-מיארה קוראת לבג"ץ לפסול את ההצעה, ומדגישה כי "מדובר במצב חריג שבחריגים שבו התיקון פוגע פגיעה אנושה ביסודות המשטר הדמוקרטי, ועל כן בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסיקה סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי אין מנוס מלהכריז על בטלותו".
אין זה סוד שבהרב-מיארה התנגדה באופן עקרוני עוד בשלב הדיונים בוועדת החוקה של הכנסת אלא שבתגובתה הרשמית לעתירות רגע לפני הדיון המכריע בבג"ץ היא מסבירה כי אין מנוס מביטול התיקון לחוק - על אף שמדובר בתיקון לחוק יסוד: "בשל פגיעתו הקשה של התיקון בציבור והשלכותיו החמורות על הפרדת הרשויות, שלטון החוק וזכויות הפרט". לדבריה: "למעשה, הרשות המבצעת רתמה את כוחה הקואליציוני לקידום חקיקת יסוד שבאמצעותה הוגבלה אפשרותו של בית המשפט באופן מידי לפקח על כך שהיא - הרשות המבצעת - לא תעשה שימוש לרעה בכוחה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יועמשית. סוס טרואני שהשתילו בממשלה הקודמת במחטף
    מבין עניין 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא לא תומכת בשום מהלך של הממשלה. מבטלת את ההצבעה של האזרחים. המיעוט שולט. זו לא דמוקרטיה. זו דיקטטורה לשמה. פשוט וקל. חוק יסוד הממשלה המכהנת מעבירה. ובית משפט כולל בגץ לא יכול אפילו לדון עליו. שיהיו בחירות והעם יגיד את דברו. אני לצערי כבר לא מאמין לבית משפט.
    סגור