משפט

מעסיקה חויבה לשלם לברמנים על שעות נוספות: הסכום המטורף נחשף

שלושה ברמנים לשעבר בחברת "ספיריט בר" הגישו תביעה בבית הדין לעבודה נגד החברה אצלה היו מועסקים, בטענה כי העבידה אותם שעות רבות מעבר למשמרת הרגילה ולא שילמה להם שכר בגין שעות נוספות, בית הדין פסק על החברה תשלומי פיצויים לעובדים
מערכת ice | 
משקאות אלכוהול מזויפים (צילום shutterstock)

שלושה עובדים לשעבר בחברת "ספיריט" בר המפעילה שירותי בר משקאות באירועים שונים, הגישו תביעה נגד החברה בבית הדין לעבודה בתל אביב. כך פורסם בפסקדין, השלושה שעבדו בחברה בתקופות שונות טענו כי לא שולם להם שכר על שעות נוספות, זאת למרות שהועבדו שעות רבות מעבר לשעות שסוכמו. הם אף הוכיחו כי היו משמרות בהם עבדו מעל 20 שעות אך קיבלו שכר גלובלי יומי שעמד על 500 שקל. הם סיפרו כי תנאי העסקה נקבעו על 450 שקלים למשמרת שבהמשך הועלה ל-550 שקל. על אף שעבדו בחלק מהמשמרות יותר מ-9 שעות ביום, המשיכו לקבל רק את השכר עליו סוכם.

אחד התובעים סיפר כי נסע יחד עם עובדים נוספים לתאילנד ועבד מבוקר עד ערב תמורת 2,000 שקלים בלבד לכל הימים. הנתבעת טענה כי מדובר בשכר הגבוה יותר משכר המינימום ובתוכו נמצאים כל רכיבי השכר. לטענת החברה לא ניתן לפקח על זמן העבודה והמנוחה של העובדים משום שלא מדובר בעבודה רציפה והם לא יודעים מה עשו העובדים בשעות המנוחה שלהם.

סגנית נשיאת בית הדין לעבודה השופטת אריאלה גילצר טענה שעדות התובעים נאמנה וכי הוכיחו שעבדו שעות רבות מעל המצופה וציינה כי יש הוכחות שהחברה לא שילמה על שעות נוספות וקבעה פיצוי לכל אחד מהתובעים על בסיס 40 שעות נוספות בחודש. החברה חויבה לשלם לתובע הראשון 120,000 שקלים, לשני 88,000 ולשלישי 27,000.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה