משפט

גדעון סער בהשוואה מקוממת, האם נתניהו מזכיר את דון קורליאונה?

גדעון סער מחריף את התבטאויותיו נגד נתניהו ואומר בין השאר כי: "האיומים הבוטים והגלויים של נתניהו ואנשיו על בית המשפט העליון, שמתיימרים להורות לו כיצד עליו לפסוק בעניין שתלוי ועומד בפניו, הם שלב נוסף בניסיון להפיכת ישראל למדינת מאפיה"

מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער תוקף את איומי הליכוד נגד בית המשפט העליון: ״האיומים הבוטים של נתניהו ואנשיו על בית המשפט העליון הם שלב נוסף בניסיון להפוך את ישראל למדינת מאפיה. התערבות שיפוטית בחוק יסוד היא באמת חסרת תקדים אך כזה הוא גם השפל אליו דרדרו את המשטר הדמוקרטי בישראל״.
עוד אומר סער כי: "הנשיאה חיות פעלה נכון כאשר החליטה לכנס את ההרכב הרחב ביותר לדון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות לנבחרי ציבור וכי האיומים הבוטים והגלויים של נתניהו ואנשיו על בית המשפט העליון, שמתיימרים להורות לו כיצד עליו לפסוק בעניין שתלוי ועומד בפניו, הם שלב נוסף בניסיון להפיכת ישראל למדינת מאפיה".
סער טוען כי: "התערבות שיפוטית בחוק יסוד היא באמת חסרת תקדים. אך כזה הוא גם השפל אליו דרדרו את המשטר הדמוקרטי בישראל. אנשי הקואליציה סרבו בשיחות בבית הנשיא לחוקק את חוק יסוד: החקיקה שמעניק עליונות משפטית לחוקי יסוד וקובע דרך ייחודית ושונה לחקיקתם ומגדיר את תכניהם. לשיטתם, די בכותרת ״חוק יסוד״ לכל דבר חקיקה ובלי קשר לתוכנו ולאופן חקיקתו - כדי להעניק לו חסינות מביקורת שיפוטית. הם כלל לא טורחים להתמודד עם ההבדל בין פעולת הכנסת כרשות מכוננת לכובעה ״הרגיל״ כרשות מחוקקת".
"הממשלה הנוכחית עושה שימוש לרעה בכוחותיה ובסמכויותיה בכל דבר וענין. כך גם היא מבזה את המעשה החוקתי והופכת את המושג חוק יסוד לחוכא ואיטלולא. יש לבדוק את המהות ולא רק את הכותרת או את ההיבט הפרוצדורלי. יותר מבכל תקופה אחרת בתולדות המדינה על בית המשפט לשקול בפסיקתו החוקתית את ההגנה על ליבת ערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הנשיאה חיות עשתה נכון כשהחליטה לכנס את ההרכב הרחב ביותר האפשרי לדיון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות לנבחרי ציבור. בניגוד לנתניהו, אין לי כל כוונה לומר להם כיצד עליהם לפסוק. עומדת בפניהם דילמה לא פשוטה. דבר אחד ברור - בבואם לפסוק עליהם לפעול קשובים לציווי המקראי: ״לא תגורו מפני איש״. חתם סער.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גדעון סהר
    מ.א 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מאמין לעצמי שהצבעתי לגדהון הזה , נוכל ושקרן , ויותר גם גנב קולות , למדתי את הלקח . סוג של אנשים כמו גדהון סהר מבזקים את הפוליטיקה , בבחירות הבאות אחזור לליכוד .....
    סגור