משפט

קרע בקואליציה? בליכוד מתנגדים להצעת: "חוק לימוד תורה"

הפצצה שהטילה יהדות התורה על המערכת הפוליטית בעיתוי הרגיש שלמחרת החקיקה של עילת הסבירות מעוררת סערה ובעיקר בתוככי הקואליציה. הצעת חוק הקוראת לעגן את לימודי התורה בישראל כחוק יסוד, הוגשה הבוקר על ידי יהדות התורה ומלבד מתקפה מצד האופוזיציה הוטחה ביקורת דווקא בקרב השותפים הטבעיים
דוד זולדן | 
משה גפני, יצחק פינדרוס, ישראל אייכלר, טלי גוטליב, עמיחי שיקלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
קרע בקואליציה? חברי כנסת מיהדות התורה הגישו היום (שלישי) על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד, לעיגון לימודי התורה בישראל יממה אחרי החקיקה השנויה במחלוקת. את ההצעה הגישה הח"כים משה רוט, ישראל אייכלר, יעקב אשר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר ויצחק פינדרוס. דווקא בקואליציה מביעים התנגדות למהלך. 
"לימוד תורה הוא ערך עליון בעם ישראל שמעולם לא נזקק לחקיקה, וכך ראוי שיישאר", תקף שר התפוצות עמיחי שיקלי, והוסיף: "הנחתה של הצעת חוק זו על שולחן הכנסת היא הטרלה מזיקה בעיתוי אומלל, וההשוואה לשירות בצבא לא שייכת, לא ראויה ולא תהיה - לא בקולי".
גם חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הצטרפה לביקורת: "לא אצביע לחוק יסוד לימוד תורה. לא כי לימוד תורה אינו ערך חשוב בפני עצמו, אלא כי זה לא עניין לחקיקה בחוקי יסוד. מוטב שלא היתה מוגשת הצעת החוק הזו כלל.  חברי החרדים טקט היא לא מילה גסה".
בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "מערש הולדתו של העם היהודי, מהווה לימוד התורה אבן היסוד לקיומה של האומה. גם בעתות משבר וחורבן, לימודי התורה היה מפלט והמקלט של האומה".
עוד צוין כי: "מדינת ישראל, כמדינת היהודים, צריכה לעשות הכל לשמור על האוצר הלאומי עתיק היומין הזה. על המדינה ומוסדותיה לעשות הכל שח"ו לא תישכח מתורת ישראל". 
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זעם בעקבות הנחת הצעת החוק ואמר: ״רק אתמול נתניהו הצהיר שכל חקיקה תגיע בהסכמה, והיום נתניהו, דרעי, גפני וגולדקנופף- מהמקפצה". 
ממכון הרטמן נמסר: "לימוד תורה הוא ערך חשוב במסורת היהודית ומאז ומתמיד היה אחד מיסודות הקיום של העם. עם זאת, ללימוד אין ערך כאשר בגללו אדם אינו עושה את המעשה המוטל עליו, וכבר אמרו על כך חכמינו "תַּלְמוּד גָּדוֹל, שֶׁהַתַּלְמוּד מֵבִיא לִידֵי מַעֲשֶׂה. תכלית הצעת החוק הזו היא הסדרת ההשתמטות ומנוגדת ליהדות, שקובעת "בְּמִלְחֶמֶת מִצְווָה, הַכֹּל יוֹצְאִין, אֲפִלּוּ חָתָן מֵחֶדְרוֹ וְכַלָּה מֵחֻפָּתָהּ". השירות הצבאי הוא מצווה מעשית וחשובה מאוד שהכל חייבים בה - וגם לומדי תורה נדרשים להפסיק מלימודם לשם כך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה