משפט

ריכוך בצמצום עילת הסבירות? זה הנוסח המעודכן שהוגש לדיון בכנסת

למרות הדיווחים, הנוסח המעודכן שנשלח לחברי הכנסת לא רק שלא מראה סימנים כלשהם של ריכוך, אלא מבהיר עוד יותר את ההבנה כי החוק ייתן לממשלה ולשרים חסינות מביקורת משפטית על בסיס עילת הסבירות
מערכת ice | 
ח"כ שמחה רוטמן, מפלגת הציונות הדתית (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
על רקע הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לרכך הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות עקב חשש מהחרפת המחאות נגד הרפורמה המשפטית, ועדת החוקה בכנסת צפויה להתכנס היום (חמישי) להמשך הדיונים בחקיקה לקראת העלתה להצבעה לקריאה שנייה ושלישית.
אך למרות הדיווחים, הנוסח המעודכן שנשלח לחברי הועדה אתמול (רביעי) לא רק שלא מראה סימנים כלשהם של ריכוך, אלא מבהיר עוד יותר את ההבנה כי החוק ייתן לממשלה ולשרים חסינות מביקורת משפטית על בסיס עילת הסבירות. "ההחלטה - כל החלטה לרבות בענייני מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות", נכתב בנוסח החדש.

בהודעה ששלח אמש יו"ר הועדה שמחה רוטמן לחברי הכנסת נאמר: "הנוסח הוא שילוב של ההצעה שהעלה בוועדה פרופ' פרידמן ואחרים להוריד את המילים העוסקות בנבחר ציבור אחר. בנוסף מדובר בתוספת המבהירה שהציע בדיון שהתקיים ביום שני חבר הכנסת עמית הלוי".
יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על השינוי בנוסח, וצייץ: "היום בצהריים שלחתי מכתב לשר המשפטים בדרישה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, משום שהוא חייב על פי החוק להפעיל את סמכותו ולכנס אותה. הערב לפתע, הודיע רוטמן כי תוקנה הצעת החוק בעניין הסבירות והוסיפו לה חריג נוסף - לא ניתן לעתור נגד החלטת שר שלא להפעיל את סמכותו.
"ככה נראית הדרך לדיקטטורה. בכל פעם שהחוק לא נוח לשרים, משנים את החוק. בכל פעם שהדמוקרטיה מפריעה לשרים, הם דורסים אותה. לא ניתן לזה לקרות. ממשלת הקיצונים לא תנצח את מדינת ישראל".
השינוי של רוטמן לנוסח מגיע לאחר שאתמול חברת הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית נבחר כנציג הקואליציה בוועדה לבחירות שופטים לצד נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד, ודיווחים כי שר המשפטים יריב לוין מתכוון לא לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי. 
במכתב שנשלח אתמול לנתניהו ולוין, לפיד הזהיר: "אם הוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג"ץ. על פי הנכתב במכתב, בהתאם לחוק בתי המשפט, הסמכות שיש לשר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים הינה חובה, ולשר המשפטים אין שיקול דעת בהחלטה אם לכנס אותה. גם על הממשלה מוטלת החובה לבחור את השרה הנוספת שתכהן בוועדה מטעמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה