משפט

עמית בכר זועם: "מדובר בחוק בריוני ואנטי דמוקרטי"

יו"ר לשכת עורכי הדין הנכנס עמית בכר עולה להתקפה נוספת אחרי טבילת האש שהציג אתמול כאשר הביע את עמדתו הבלתי מתפשרת בסוגיית עילת הסבירות. הפעם הוא תוקף את אישור החוק בטרומית לביטול לשכת עורכי הדין: "רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק, נלחם בהחלטה". מגיש החוק ח"כ מלביצקי: "צריך לסיים את המונופול"
דוד זולדן |  3
עמית בכר, שמחה רוטמן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ראש לשכת עורכי הדין החדש עו״ד עמית בכר מגיב בזעם לאישורה בקריאה טרומית של הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין: "מדובר בחוק בריוני, אנטי דמוקרטי ולא מוסרי. הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה. בממשלה ובכנסת חיכו לראות מי ינצח בבחירות ללשכה ואז קיבלו את ההחלטה לפרק את הלשכה" אמר בכר בלהט וציין: "הרי רק לפני שבועיים היו בחירות לראשות הלשכה, שבה ציבור עורכי הדין אמר את דברו באופן ברור וחד משמעי. כן לשלטון החוק, כן לדמוקרטיה, כן לעצמאות מערכת המשפט ולא להשתלטות על מערכת המשפט".
בכר מסביר כי: "הבחירות ללשכה היו סוג של משאל עם ובמשאל הזה הציבור אמר בקול: "אל תגעו בלשכה. אסור שהצעת החוק הזו תעבור בקריאות הבאות בכנסת ואם היא תעבור הציבור בישראל לא יקבל אותה. אני מזכיר שהגישה הדורסנית הזו היא זו שהביאה למחאה. לשכת עורכי הדין נלחם בהחלטה בכל דרך חוקית אפשרית עד לביטולה".
מוקדם יותר עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ חנוך מלביצקי (הליכוד) לביטול לשכת עורכי הדין והקמת מועצה ציבורית חדשה תחתיה שתאגד את ציבור עורכי הדין בישראל. החוק אושר ברוב של 50 תומכים מול 43 מתנגדים, וצפויה כעת לעבור לוועדת החוקה להכנה לקריאה ראשונה. 
במקום הלשכה, החוק מציע להקים מועצת עורכי דין אשר תהיה מועצה ציבורית שתתמנה על ידי שר המשפטים ותורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי, נציגי משרד האוצר ונציג סגל אקדמי במוסד להשכלה גבוהה. כמו כן, מוצע להעביר למועצת עורכי הדין סמכויות רבות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך הבחירה של השופטים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד גולם מהונדס (ל"ת)
    צילה 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ברצינות ?
    יהודה קפלן 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה בכלל מבין על מה החוק מדבר ?
    סגור
  • 1.
    מי שואל בדיוק את בכר ? לך טפל בתנאים הסוציאלים (ל"ת)
    דן 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור