משפט

יהודים הורשעו בטרור בגין דקירת ערבי במהלך "שומר החומות"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ארבעת היהודים המעורבים בדקירתו של מוחמד מעתוק, עובד ערבי במסעדה בשוק מחנה יהודה

מערכת ice |  1
בית משפט (צילום shutterstock)
בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ארבע יהודים שהיו מעורבים בדקירה של ערבי בירושלים בזמן מבצע "שומר החומות" לפני שנתיים, כך דווח היום במעריב. לפי כתב האישום, ארבעת הנאשמים כעסו על האירועים שקרו בערים המעורבות בזמן המבצע ובשל כך, הסתובבו בירושלים על מנת לאתר ערבי ולפגוע בו.

על פי הקבוע בהכרעת הדין, כאשר הארבעה ראו את מוחמד מעתוק, עובד ערבי במסעדה בשוק מחנה יהודה שפינה את האשפה, במעלה רחוב אגריפס, אחד הנאשמים שאל אותו "מה המצב?" ולאחר ששמעו את המבטא הערבי בתשובתו אחד מהם השפריץ עליו גז מדמיע. הארבעה הכו נמרצות את מעתוק, ואחד מהם דקר את מעתוק בגב, בחזה ובמקומות נוספים בגופו עשר פעמים. 
השופט אלי אברבנאל קבע בהכרעת הדין כי מעתוק "לא יזם את האירוע. מדובר בקורבן תמים, אשר הותקף על לא עוול בכפו על ידי ארבעה גברים, והגיב לתקיפה באומץ לב כשהוא מתגונן מפני תוקפיו באופן סביר ומידתי".
עוד נכתב כי "אלימות חמורה הננקטת כלפי קורבן אקראי בחוצות העיר, בשל השתייכותו לעם אחר, מעוררת מטבעה פחד ובהלה בציבור בכלל, ובמיוחד בחלק בציבור המותקף באשר עצם השתייכותו לקבוצה זו. מנסיבות העניין עולה כי הארבעה התכוונו בהתנהגותם לעורר פחד ובהלה, תחושות שהן תוצאה טבעית של כל מעשה טרור".
השופטים אלי אברבנאל, ארנון דראל וחיה זנדברג החליטו להרשיע את ארבעת הנאשמים – נועם אלימלך, יוסף בן עמי, נפתלי אלמקייס ויוסף דהן – בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, וכן בעבירות נוספות כל אחד לפי חלקו באירוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרבעה יהודים
    מנש 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימח שמם כל שופטי ופרקלטי ישראל אמן שכולם יקבלו סרטן הכי אלים שיש אמן נצים בני נצים שונאי ישראל הם גיבורים רק על יהודים ימח שמם שופטים בני זבלים
    סגור