משפט

האחים ערערו על צוואת האב: מה בית המשפט פסק?

ערעור שהוגש לאחרונה על ידי זוג אחים נדחה בבית המשפט המחוזי בלוד. בערעור, האחים הביעו אי שביעות רצון מההחלטה של אביהם המנוח להוריש את כל כספו לילד אחר 
מערכת ice |  1
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
בית המשפט המחוזי בלוד החליט לדחות ערעור שהוגש על ידי שניים מילדיו של קשיש סיעודי שנפטר לאחרונה. במסגרת ההחלטה המקורית נקבע שהופעלה על המנוח השפעה בלתי הוגנת שהביאה אותו לשנות את הצוואה הקודמת, בה העניק את מלוא רכושו לבן אחר.
המנוח החליט להעביר את כל הונו לבנו, י'. הבן האהוב סייע לאביו בעסקים והוא גם התגורר עימו בבית משפחתו. במסגרת הצוואה המקורית שכתב בשנת 2006 הוא ציווה את כל רכושו לנכדו ואף כתב במפורש כי לתשעת ילדיו אין חלק בעזבון.
בריאותו של המנוח החלה להדרדר והוא לקה בלדקת ריאות שהחמירה את מצבו מאוד. כאשר הוא השתחרר מבית החולים, פעלו האחים המערערים במטרה לשנות את הצוואה המקורית. הם בודדו אותו משאר משפחתו והעבירו אותו לגור אצלם. כמו כן, הם החתימו אותו על צוואה אחרת, "מאוזנת" יותר.
בשלב מסוים, המנוח שם לב ללחץ שמפעילים עליו והגיש תלונה למשטרה: "בזמן האחרון היא באה יותר ותופסת לי באוזן ומנסה בכוח שאני אחתום. היא אומרת לי אם אתה לא שומע אני אעשה שתשמע ומושכת לי באוזן".
בית המשפט לענייני משפחה דחה את הערעור שהוגש וקבע שהצוואה (שנכתבה לדרישות האחים) בוצעה תחת השפעה בלתי הוגנת והנדסת תודעתו של המנוח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרווח האלטרנטיבי מירושות
    חבקוק 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפרופו ירושות. רוב האנשים לא מודעים לרווח האלטרנטיבי מדירות ירושה. ברוב המקרים תכולת הדירה עשויה להיות בעלת ערך כספי - אספני גבוה. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי משמעותי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי תכולת דירה ואספנות" וקבלו מאמר מדוייק של יוסף האוסף שמסביר איך להעריך באופן עצמאי את תכולת הירושה. 
    סגור