משפט

לפני עצירת החקיקה: ועדת החוקה אישרה הרכב הוועדה לבחירת שופטים

בתום דיון סוער אישרה ועדת החוקה ברוב של 8 מול 7 את הצעת החוק "המרוככת" לשינוי הוועדה לבחירת שופטים, לפיה הקואליציה תוכל למנות שני שופטים ראשונים, ומהשלישי תידרש הסכמה
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
עוד טרם יודיע ראש הממשלה נתניהו על עצירת החקיקה למהפכה המשפטית: ועדת חוק חוקה ומשפט אישרה הבוקר (שני) את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.
הדיון בוועדה לווה בסערה גדולה ועימותי בין חברי הכנסת, שזעמו על קיום ההצבעה לאחר הלילה הסוער. ח"כ גלעד קריב הניף דגל ישראל וצעק "לא תנצחו את הדגל הזה", וסולק מהדיון בכוח על ידי הסדרנים. לבסוף עברה ההצבעה ברוב של 8 תומכים אל מול 7 מתנגדים. 

לפי הצעות החוק ה"מרוכך", הוועדה למינוי שופטים תמנה 11 חברים: נשיאת בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים. בנוסף יכהנו שר המשפטים ושני שרים נוספים; שלושה חברי כנסת מסיעות הקואליציה ושני חברי כנסת מהאופוזיציה. שר המשפטים יעמוד בראש הוועדה, שתהיה רשאית לפעול כל עוד יש 6 חברים.
לפי ההצעה, למינוי שופטים לבית המשפט העליון יידרש רוב רגיל בשני המינויים הראשונים, ואילו במינוי השלישי - תידרש הסכמה עם האופוזיציה, וברביעי – גם של שופט וגם של האופוזיציה.
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר לאחר אישור החוק: "החוק מאוזן וטוב לכל עם ישראל. הרבה אנשים עסוקים בלהפיץ לכם פייק ניוז. אל תסמכו על מי שמוכר לכם לוקשים. בכל מדינה דמוקרטית העם בוחר שופטים. לשופטים אין וטו על מי ייכנס בשערי בית המשפט ויש מנגנוני איזון שנועדו למנוע רוב מקרי שישתלט על מוסדות השלטון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה