משפט

הטרדה מינית בבריכה: שחיינית קטינה תובעת מאמן ב-600 אלף שקל

שחיינית בת 17 מאגודת מכבי חיפה הגישה תביעת ענק כנגד מאמנה לשעבר בטענה שהטריד אותה מינית. לאחר בדיקה פנימית של האגודה, הוחלט כי המאמן ימשך בתפקידו
מערכת ice | 
בריכה (צילום freepik)
שחיינית מאגודת השחייה של מכבי חיפה תובעת ממאמנה ומהאגודה סך של 600 אלף שקל, לאחר שהתלוננה נגדו על הטרדות מיניות.
הפרשה נחשפה לפני כארבעה חודשים ב-ONE, לפיה באגודת השחייה התרחשו לכאורה שלושה מקרים של הטרדות מיניות, החמורה שבהן בין מאמן ושחיינית קטינה בת 17 בלבד. לפי תלונתה, הוא נגע בה וליטף אותה בצורה אינטימית, ואף הגיע לחדר שלה לבד בניגוד לנהלים.

מכיוון שלא הוגשה תלונה במשטרה, באגודה ערכו בדיקה פנימית שקבעה כי הקטינה דוברת אמת, אולם מעשיו של המאמן לא בהכרח מעידים על כוונה מינית - ולכן החליטה להשאיר אותו בתפקידו. הקטינה פרשה מהמועדון בעקבות האירועים.
כעת, החליטה הקטינה להגיש את התביעה באמצעות עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד שרון זגגי-פנחס. לפי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בכפ”ס, ארעו "הטרדות מיניות חמורות כלפי התובעת בעת שזו הייתה קטינה והתאמנה תחת מרותו, פיקוחו ואחריותו, והייתה נתונה כל כולה להשפעתו".
לפי הנטען התובעת הוטרדה מינית בשלוש הזדמנויות במסגרת פעילות האגודה. כן נטען כי הדו"ח שחיברה האגודה "לוקה בשורה של כשלים. הנתבעת נמנעה במשך שנים מלהתקין תקנון למניעת הטרדה מינית, לקיים פעולות הסברה ומניעה, ולמעשה עצמה עיניה מול תרבות של פגיעה מינית שהייתה באגודה לאורך שנים".
עו"ד יובל זמר המייצג את המאמן מסר: "מדובר בתלונת שווא אשר כבר נחקרה בעבר ונקבע לגביה כי אינה מגלה כל עבירה פלילית. כתב התביעה שהתקבל בידינו היום אינו יותר ממיחזור טענות שכבר נדונו ונדחו בעבר בהליכי בדיקה פנימיים ואין אלא להצר על כי התובעת מתעקשת לאלצנו לחשוף את שקריה ומניעיה גם בפסק דין פומבי".
אגודת מכבי חיפה מסרה: "האגודה מאמינה בנשים, פועלת לקידומן ומבצעת פעולות למניעת הטרדות מיניות מעבר לנדרש. האגודה מגנה מכל וכל הטרדות מיניות ופועלת על מנת למנוע אותן ולהילחם בהן. בתוך כך, מונו שתי עובדות סוציאליות עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה ואף גובש תקנון למניעת הטרדות מיניות אשר עליו חותם כל עובד באגודה. יתרה מכך, בוצעו הרצאות ותדרוכים בנושא קוד אתי ומניעת הטרדות מיניות לכל הצוותים בעברית ובאנגלית. אנו נמשיך להטמיע כל פעולה אפשרית על מנת למנוע הטרדות מיניות ולטפל בהן. לגופו של עניין נגיב בכתב ההגנה כפי שנדרשנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה