משפט

טסלה מסתבכת: תקלה חמורה גורמת להגה להתנתק במהלך נסיעה

המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארצות הברית פתח בחקירה נגד חברת טסלה, זאת לאחר שני מקרים שדווחו, לפיהם ההגה ברכב השטח מדגם Y התנתק במהלך נסיעה בשל חוסר בבורג מתאים 
מערכת ice |  1
טסלה Y (צילום אתר החברה)
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארצות הברית פתח בחקירה נגד חברת טסלה, בבעלותו של אילון מאסק, זאת לאחר שתי תלונות שהגיעו על כך שההגה התנתק במהלך נסיעה וגרמו לרכבים לתאונות דרכים.
על פי החקירה, מדובר בלא פחות מכ-120,000 מכוניות מסוג טסלה Y, רכב השטח של החברה, מדגם 2023. הסוכנות מוסרת כי בשני המקרים, הדגם Y נמסר ללקוחות עם בורג חסר שמחזיק את ההגה לעמוד ההגה. בעקבות כך, ההגה התנתק כאשר הופעל כוח בזמן נסיעה ברכבי השטח.
הסוכנות אומרת במסמכים שפורסמו באתר האינטרנט שלה שלשום (רביעי) כי שתי התקריות אירעו בזמן שלרכבי השטח היה קילומטראז' נמוך. בתלונה אחת שהוגשה ל-NHTSA, בעל הרכב סיפר כי בעת שנסע עם משפחתו כביש 1 בוודברידג', ניו ג'רזי, ההגה התנתק לפתע, חמישה ימים בלבד לאחר שרכש את הרכב. בעלים כתב כי לא היו מכוניות מאחוריו, והוא הצליח למשוך לכיוון השוליים. לא היו נפגעים באירוע.
תחילה, טסלה נתנה לו 100 דולר כדי לתקן את התקלה אחרי שהתלונן. כשהבעלים כתב שאיבד אמון בטסלה וביקש החזר, מרכז השירות הסיר את החיוב וכתב שלטסלה אין מדיניות החזרה, אבל הוא יכול לפנות לצוות המכירות והמשלוחים. מאוחר יותר ניתנה לאיש האפשרות להשאיר את המכונית או להחליף אותה בחדשה. לבסוף, הוא דיווח כי טסלה אכן החליפה לו את הרכב ברכב חדש.
תופעה של גלגלי הגה מנותקים היא בהחלט נדירה בתעשיית הרכב, אבל לא חסרת תקדים. בחודש פברואר, ניסאן הורידה כ-1,000 כלי רכב חשמליים של אריה מהכביש, מכיוון שהגלגלים שלהם עלולים להתנתק מעמוד ההגה עקב בורג רופף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקרה אחד נשמע ניסיון עוקץ על חברת טסלה
    משה 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או ניסיון להשמיץ חברה מצליחה
    סגור