משפט

בית המשפט בברזיל קנס את טלגרם

אפליקציית טלגרם נקנסה על ידי בית המשפט בברזיל בסכום של פחות מרבע מיליון דולר בגין אי ציות לצו בית המשפט שקרא להשעיית חשבונות של תומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו
מערכת ice | 
בית משפט בברזיל קנס את טלגרם (צילום freepik, unsplash)
שופט בית המשפט העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס, קנס ביום רביעי את אפליקציית המסרים המיידים טלגרם על אי ציות לצו בית המשפט שקרא להשעיית חשבונות של תומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו. טלגרם נקנסו בסכום של 1.2 מיליון ריאל (פחות מרבע מיליון דולר), כך נכתב בהחלטה.
הפסיקה, שנעשתה במסגרת חקירה שחוקרת מעשי ונדליזם במבני ציבור בבירת המדינה מוקדם יותר החודש, אמרה כי טלגרם נצטוותה לחסום חמישה חשבונות שונים ששיתפו תוכן הקשור לדבר שטנה ולעידוד שיבוש מוסדיים.

עם זאת, טלגרם לא חסמה חשבון בבעלותו של חבר הקונגרס הנבחר ניקולס פריירה, לפי ההחלטה. פריירה היה חבר הקונגרס הנבחר ביותר בברזיל בבחירות האחרונות והגיע ל-1.47 מיליון קולות.
"אי הציות הזדוני של טלגרם המעורבים מעידה, באופן אובייקטיבי, על הסכמה להמשך ביצוע הפשעים הנחקרים", נכתב בפסק הדין. מוראס נתן לטלגרם חמישה ימים לשלם את הקנס מיום ההחלטה. טלגרם עצמה לא הגיבה לדרישה עד כה.
במרץ 2022, מוראס הורה על השעיית אפליקציית טלגרם, ואמר שהיא סירבה שוב ושוב לציית לצווים שיפוטיים להקפיא חשבונות המפיצים מידע שגוי. ההשעיה בוטלה ימים לאחר מכן, לאחר שהחברה נעתרה לבקשת בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה