משפט

מדונה, ג'סטין ביבר וכוכבים נוספים נתבעים על קידום NFT

קבוצת התובעים טוענת, כי הסלבס קידמו את האסימונים הלא ניתנים לשינוי, שצנחו בערכם בשנה האחרונה, מבלי לחשוף את השקעתם בחברה שמאחוריהם
מערכת ice | 
מדונה (צילום מתוך האינסטגרם)
שלל מפורסמים - כולל ג'ימי פאלון, גווינת' פאלטרו ומדונה - מואשמים בהונאה בגין קידום קולקציית NFT בשם Bored Ape Yacht Club. קבוצת התובעים טוענת כי הסלבס פרסמו את האסימונים הלא ניתנים לשינוי, שצנחו בערכם בשנה האחרונה, מבלי לחשוף את השקעתם בחברה שמאחוריהם - Yuga Labs. "כל המודל העסקי של החברה, מסתמך על שימוש בפעילויות שיווק וקידום ערמומיות של מפורסמים מהדרג הגבוה ביותר, שמקבלים תגמול מכובד מבלי לחשוף זאת, כדי להגביר את הביקוש לניירות הערך של החברה", כך על פי לשון התביעה.
התביעה הייצוגית טוענת שתומכי ה-NFT המפורסמים ביצעו הונאה "על ידי שכנוע משקיעים קמעונאיים פוטנציאליים שהמחיר של הנכסים הדיגיטליים הללו יעלה". כעת, חלק מההשקעות הללו שוות כ-10% מערכן המקורי. שמות גדולים נוספים, אשר מופיעים בתיק, כוללים את: ג'סטין ביבר, קווין הארט, סטף קרי, סרינה וויליאמס ובעלה מנכ"ל Reddit - אלכסיס אוהאניאן, סנופ דוג, דה וויקנד ודי ג'יי חאלד. גם חברת ההפקות של אדידס וג'ימי פאלון  - Election Hot Dog נמצאת בין הנאשמים.
בתביעה נטען שמנהל הטאלנטים, גיא אוסיירי, עמד מאחורי רוב המבצעים וגייס אנשים מפורסמים בתמורה לתשלום באמצעות חברת קריפטו, Moonpay, שבה גם השקיע. זה גם עזר ל-Moonpay לגרוף מזומנים, על פי התביעה. פאלון עשה מערכון על ה-NFT בתוכניתו "The Tonight Show" של NBC בנובמבר 2021 ואמר לצופים שהוא קיבל את Bored Ape Yacht Club NFT הראשון שלו דרך Moonpay - מבלי לומר שיש לו מניות ב-Moonpay, כך נטען בתביעה. מנחה תכנית האירוח ו-NBC לא אמרו לקהל כי "הקטע האורגני הזה לכאורה בתוכנית הלילה, היה למעשה פרסומת בתשלום עבור קולקציית ה-NFT ו-MoonPay", עוד נכתב בתביעה.
התביעה גם אומרת שג'סטין ביבר טען במרמה, שהוא רכש NFT תמורת 1.3 מיליון דולר, כאשר בפועל, האוסף הוענק לו בחינם בתמורה לקידום. Yuga Labs מסרה בהצהרה שהיא מאמינה שהתביעה חסרת ערך. "לדעתנו, הטענות הללו הן אופורטוניסטיות וטפיליות. אנו מאמינים מאוד שהן חסרות ערך ומצפים להוכיח זאת", אמר דובר החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה