משפט

לב לבייב זוכה מחשדות בפרשת היהלומים, המנכ"ל ייכנס לכלא

לאחר שלב לבייב הגיע במיוחד לארץ כדי להיחקר בפרשת "היהלום השחור" נדמה כי הפרשה עומדת בפני סיומה עם הגשת כתב אישום והסדר הטיעון שעליו הסכימו שני הצדדים. וגם: מי ייאלץ לשבת בכלא?
מערכת ice | 
לב לבייב (צילום ויקיפדיה, pixabay)
כחודש לאחר שלב לבייב הגיע לארץ לאחר שנים של גלות, היום (ראשון) הוגש כתב אישור והסדר טיעון בפרשת "היהלום השחור" בו הייתה מעורבת חברת היהלומים של לבייב וזאת בהתאם להסכמים בינו לבין הפרקליטות.
על פי ההסדר שהוגש היום ונחתם בין חברת LLD למדינה, החברה תודה ותורשע בהברחה והלבנת הון של של יהלומים ועל כך תיקנס ב-25 מיליון שקלים. כמו כן, מנכ"ל החברה ראובן שמאלוב גם הוא יודה באופן אישי בעבירות הללו וייגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל וקנה בסך 280 אלף ש"ח. 
כזכור, החברה של לבייב ושמאלוב היו חשודים בכך שהבריחו את יהלומי החברה באמצעים בלתי חוקיים לארץ וזאת למשל דרך הסתרה על גופם של בלדרים, בלי הצהרה תקנית במכס ובלי תעודות המעידות על היהלום כמקורי. שווי של אותם יהלומים עוד על כ-243 מיליון שקלים. 
לאחר שהפרשה נחשפה לפני כחמש שנים לבייב נמנע מלהגיע לארץ מרוסיה לאחר שהוזהר כי אם יגיע יעוכב לחקירה בנושא. 
מטעמו של לבייב על הסדר הטיעון שנחתם נמסר ל-ice: "לאחר חקירה מעמיקה וארוכה, במסגרתה נבדקה התנהלותו העסקית של לבייב, נמצא שלא נפל בה פגם, והוא ומשפחתו נוקו מכל חשד. לבייב מבקש כעת להתמסר להשבת השקט למשפחתו ועסקיו. חברת LLD תכבד ותקיים את חלקה בהסדר הטיעון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה