משפט

המחדל באסותא: תוצאות הבדיקות התפרסמו, האם נמצאו ההורים הביולוגיים?

מספר שבועות לתוך פרשת מחדל העוברית במחלקה להפריה חוץ גופית באסותא, ובית המשפט המחוזי בלוד מפרסם את תוצאות הבדיקות הגנטיות שנלקחו מהזוג שטען להורות
מערכת ice |  1
אסותא (צילום דוברות בית החולים אסותא)

אמש הודיע בית המשפט המחוזי בלוד על דחייה ביממה של מסירת תוצאות הבדיקות הגנטיות שנלקחו עדי לאמת את זוג הההורים שעמדו בסבירות הגבוהה להימצא כהורים הביולוגיים של העוברית, וזאת כדי לתת לבני הזוג בעלי ההריון הזדמנות לערער על הכרעה של בית המשפט בעניין. כעת מתפרסמות תוצאות הבדיקה ששוב הופכות את הסיפור.

לפני שעה קלה פרסם בית המשפט את חווות הדעת שנגזרה מהבדיקות הגנטיות, כאשר זו גורסת כי לפי הבדיקות, בני הזוג שנחשבו עד כה כבעלי הסיכויים להימצא ההורים הביולוגיים, אינם מתאימים לבדיקות העוברית. 
מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד"ר רון לבנטל וסיכם בפני בית המשפט כי הבדיקות שהתבצעו, שללו את אפשרות האמהות והאבהות הגנטית של בני הזוג שנבדקו ביחס לעוברית שנישאת ברחם בת הזוג השני בפרשה.
נזכיר כי המחדל נחשף לפני כחודש בבית החולים הפרטי אסותא בראשון לציון כאשר בבדיקה גנטית התברר כי האישה הנבדקת נושאת ברחמה עובר שאינו בעל מטען גנטי זהה לה ולבעלה.
 


עד להגעת התוצאות שהתפרסמו היום, התגבשה דעה סביב זוג אחד מבין הזוגות שנדבקו, כי הם ההורים הביולוגיים של העוברית שבינתיים גדלה ברחם של האישה ההרה. סביב העניין החלו דיונים משפטיים מיוחדים אך כעת הקלפים שוב נטרפים כששוב אין כיוון ברור לגבי זהות ההורים הביולוגיים, וזאת בזמן שהאישה ההרה צפויה ללדת כבר בימים הקרובים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משפט שלמה המלך ? (ל"ת)
    אולגה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור