משפט

הציור של ואן גוך הושחת על ידי פעילות אקלים

יצירת המופת "החמניות" של וינסנט ואן גוך, הושחתה על ידי שתי פעילות אקלים, שמחו נגד החלטת ממשלת בריטניה להרחיב את רישיונות הגז וחיפוש הנפט
מערכת ice |  1
השחתת הציור של ואן גוך (צילום צילום מסך טוויטר)
פעילות אקלים בריטיות חדרו לגלריה הלאומית בלונדון והשליכו מיץ עגבניות על יצירת האומנות המפורסמת "חמניות" של הצייר הנודע וינסנט ואן גוך. "מה שווה יותר? אמנות או חיים? האם זה שווה יותר מאוכל? שווה יותר מצדק? האם אתם מודאגים יותר מהגנה על ציור? או מהגנה על העולם והאנשים שחיים בו?" צעקו הפעילות.
 
צמד הפעילות חברות בארגון Just Stop Oil. ששם לעצמו למטרה להלחם בשימוש בגז ובחיפוש אחר קידוחי נפט שממשלת בריטניה מנסה להרחיב בתקופה האחרונה. "הדלק אינו בר השגה למיליוני משפחות רעבות", המשיכה אחת המפגינות, כשהיא מנופפת בפחית המרק. "הם אפילו לא יכולים להרשות לעצמם לחמם פחית מרק". למעשה במהלך השבועיים האחרונים חברי הארגון יוצאים להפגנות.
מבקרי הגלריה ההמומים הזעיקו את המשטרה שמיהרה להגיע ולעצור את הפעילות. לפי פרסומים לציור עצמו לא נגרם נזק שכן הוא מכוסה בשכבת זכוכית מיוחד המגינה עליו מאירועים שכאלה ומניסיונות פריצה. בתקשורת הבריטית דווח כי המפגינות יועמדו לדין כשההערכה היא שמדובר שהן צפויות לעמוד בפני קנס כספי והרחקה מהגלריה לצמיתות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שהמלך צ'ארלס וביל גייטס ישלמו את מחיר ההסתה שלהם
    כת האקלים=טרור 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדרוש מהם לשלם על הציור.
    סגור