משפט

הפתעה: המשטרה תמחק לעשרות אלפי אזרחים את הרישום הפלילי

לרגל כניסה של חוק המידע הפלילי החדש שנכנס לתוקף, הודיעה משטרת ישראל כי תמחק לעשרות אלפי ישראלית את הרישום הפלילי. המתווה לא יכלול עבריינים בפשיעה חמורה

מערכת ice |  1
משטרת ישראל תמחק לעשרות אלפי ישראלים את הרישום הפלילי (צילום unsplash, shutterstock)
משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) כי בכוונתה למחוק את הרישום הפלילי של כ-40,000 אזרחים על עבירות פשע ועוון ישנות שביצעו. מהמשטרה מסרו כי מחיקת התיקים לעומדים בקריטריונים תבוצע באופן אוטומטי ולא מצריכה פנייה של האזרח למשטרה בהודעת המשטרה נכתב: "מדובר במחווה של רצון טוב בעקבות חוק המידע הפלילי החדש שנכנס לתוקף בחודש יולי האחרון". יש לציין כי המתווה לא יכלול מחיקת רישום פלילי של עבירות פשע חמורות כמו עבירות מין ועבירות שחיתות.
ההחלטה מגיעה בעקבות חוק המידע הפלילי שנכנס לתקוף ביולי האחרון. החוק מגדיר מחדש את נקודת האיזון בין שני העקרונות הנכללים בו. העיקרון הראשון הוא המרשם הפלילי ותיעוד מלא של ההיסטוריה הפלילית של האדם. העיקרון השני הוא תקנת השבים, שעוסק באינטרס השיקום של בעל הרישום הפלילי והשתלבותו המלאה בחברה ובשוק העבודה, כך שחטאו לא ייזכר לו כל ימיו והוא יוכל לפתוח דף חדש בחייו.
 
כחלק מהתנאים, הרישום הפלילי של האזרח יבוטל בתנאי שחלפו לפחות שלוש שנים מעת עבירת העוון האחרונה שביצע קטין, וחמש שנים כאשר מדובר בעבירה שביצע בגיר. בעניין עבירות פשע, תנאי הסף הוא שחלפו חמש שנים מביצוע עבירה בידי קטין, ושבע שנים מביצוע עבירה בידי בגיר. תנאי נוסף למחיקת הרישום הפלילי הוא שלאזרח לא בוטלו תיקים סגורים בעבר. כמו כן המידע המלא אורות השינויים החדשים יעלו לאתר המשטרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחווה של רצון רע
    דוד 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד שלב בקריסת הביטחון האישי של אזרחי ישראל. משטרת ישראל בפשיטת רגל חמורה. הממשלה חייבת להקים גוף חדש ונקי משחיתות שיוכל להחזיר את הסדר והחוק למדינה ואת הביטחון האישי לתושבי ישראל
    סגור