משפט

אפל הרגיזה את הלקוח וזה הפיצוי שעכשיו תאלץ לשלם

חברת הענק חייבת לשלם לאחד מלקוחותיה סכום של יותר מ-1,000 דולר על כך שהוא לא קיבל מטען יחד עם האייפון החדש שרכש, כך קובע השופט בפסק דין שמשאיר מקום לדאגה עבור החברה
מערכת ice | 
אפל חוטפת קנס (צילום freepik, unsplash, pixabay)
שופט ברזילאי הורה לאפל לשלם 5,000 ריאל ברזילאי, או 1,081 דולר, לאדם על כך שלא סיפקה מטען עם מכירת האייפון החדש שנמכר לו. השופט ונדרליי קיירה פיניירו מבית המשפט אזרחי בעיר גויאניה קבע את הנוהג "מכירת עניבה", או עונש על מצב שבו חברה דורשת מלקוח לקנות שניים ממוצריה כדי שאחד מהם יעבוד.
השופט אמר שאפל "אילצה את הצרכן לרכוש מוצר שני מייצורו הבלעדי", וכינתה זאת "פרקטיקה מסחרית פוגענית ובלתי חוקית". להגנתה, אפל אמרה שכל אייפון מגיע עם כבל ההטענה, אך לא עם המתאם לחשמל. כבל ה-Lightning, המאפשר לצרכנים להטעין את הטלפונים שלהם באמצעות מתאמי חשמל שהם יכולים לקנות מחברות אחרות, לפי מסמכי בית המשפט.

אבל השופט דחה את הטיעון ואמר שהכבל לא עובד עם מתאמי קיר חסרי יציאת USB-C, שאיתה תוכנן המטען של אפל. הוא גם ציין שאפל אמרה שהיא הפסיקה לספק את מתאם החשמל מתוך דאגה לסביבה ובגלל מחסור באספקה ​​של האביזר.השופט הגיב ואמר שאפל עדיין מייצרת את מתאמי החשמל שלה ומוכרת אותם בנפרד.
"אין זה ראוי שצעד כזה מבקש לצמצם את ההשפעות הסביבתיות, שכן, לכל הראיות, הנתבע ממשיך לייצר אביזר חיוני שכזה, אך כעת מוכר אותו בנפרד", אמר פיניירו. אפל הודיעה לראשונה שהיא תפסיק לספק מתאמי חשמל עם ה-iPhone 12 שלה בשנת 2020, מה שממשלת ברזיל אמרה שהיא מצאה כפוגעני. בשנת 2021 היא קנסה את אפל ב-2 מיליון דולר על התרגול, ואמרה כי ענקית הטכנולוגיה לא הצליחה להוכיח את "הרווח הסביבתי" שהיא פרסמה, על פי רשת G1 הברזילאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה