משפט

"ביטי אימפריה";"מערכת המשפט בגדה באמון הקטינות"

תגובות חריפות על העונש המקל לאביה של הזמרת עדי ביטי: "לא יכולה לדמיין איך זה להיות אמא לילדה בישראל, ביום בו מורשע בעבירות מין הולך הביתה כאילו כלום"
אילן שניג |  10
רונן ביטי (צילום פייסבוק/עמותת מצו״ף)
גזר הדין של רונן ביטי מעורר תגובות חריפות. הפער בין דרישת הפרקליטות ל-4 שנות מאסר בפועל ל-9 חודשי עבודות שירות הוא פער גדול. ארגוני הנשים והסיוע יוצאים נגד גז"ד ומבקשים שהפרקליטות תערער.
ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, הורשע במעשים מגונים והטרדה מינית .לפי כתב האישום נגד ביטי, האב שמר על קשר עם קטינות שהעריצו את בתו הזמרת וחלק מהשיחות שניהל איתן בוואטסאפ היו בעלות אופי מיני. האב ביקש מאותן קטינות לשלוח לו הודעות, תמונות וסרטונים מיניים בקבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", שפתח ובה היו חברות כ-70 קטינות שמעריצות את בתו. הוא ניהל שיחות בעלות אופי מיני עם 9 מהקטינות. גזר הדין הושג במסגרת עסקת טיעון.
התגובות על העונש הקל לא איחרו להגיע. אביה של אחת הקטינות כי "מערכת המשפט בגדה באמון הקטינות, ובגדה באמון הציבור וביכולתו להרחיק עברייני מין מורשעים מהחברה".המועצה לשלום הילד מסרה: "גזר דין מקומם שמעביר מסר פסול וקשה לנפגעי העבירה ולכלל הילדים בישראל. נבקש מהפרקליטות לערער".
ברכה ברד, ממייסדות עמותת כולן כתבה: "לא יכולה לדמיין לעצמי מה זה להיות אמא לילדה בישראל ביום שבו רונן ביטי מורשע בעבירות מין בשבע קטינות אבל הולך הביתה כאילו כלום. פחד אלוהים".
 
הפעילה הפמיניסטית מגי הביעה את מלוא תסכולה מגזר הדין בחשבונה בטוויטר: "רותחת. איפה החוק? איפה הצדק? איך מארבע שנים ירדו ל.. כלום??? קצת עבודות שירות וזהו? זה לא מספיק שכותבים "בית המשפט בכפר סבא". מי השופט/ים??? על דבר כזה צריך להקים ועדת חקירה ולהדיח את השופטים שאחרים לכזה בזיון" וצירפה את תמונתו של ביטי והוסיפה "זו התמונה של הפדופיל הסוטה המכוער הזה. תזכרו טוב טוב ואל תתנו לו להתקרב לילדות שלכם. במיוחד שלא יצטרפו למועדוני מעריצות של הבת שלו, עדי ביטי כי ככה הוא הגיע אליהן. #רונן_ביטי לכלא
 
טליה פלד קינן כתבה: "עבודות שירות?! מה מרתיע בזה?! מה ימנע מהטורפים האלה ומאחרים לפגוע אח״כ בעוד נערות צעירות? באיזה עולם זה עונש נורמלי?".
העיתונאית ורד לי מהארץ כתבה: "תשעה חודשי עבודות שירות בלבד הושתו על רונן ביטי שהואשם במעשים מגונים ובהטרדה מינית של קטינות בנות 13. אני יודעת שמצב בתי הכלא בישראל לא מזהיר ולכן שופטים מפעילים את מידת הרחמים כשמולם עומד אדם ללא עבר פלילי. יחד עם זאת, המסר שעובר לציבור ובפרט לנשים הוא מחפיר. הענישה לעברייני מין בישראל הופכת יותר ויותר למקלה. חיי קטינות, קטינים ונשים בוגרות הופכים להפקר כשניתן גזר דין שכזה, והמסר שעובר הוא שאולי עדיף לא להתלונן ולעבור שבירת רוח נוספת בהליך המשפטי. לאור הנתק של השופטים, נדרשת רפורמה משמעותית ביחס בתי המשפט בנושא עבירות המין".
 
שירה זילבר כתבה: "עבריין המין רונן ביטי לא קיבל עונש, הוא קיבל פרס, על הטרדה מינית ומעשים מגונים ב-7 קטינות". עמותת מצוף שעוסקת באיתור פדופילים מסרה: "בית המשפט שוב לא סופר את הקורבנות: רונן ביטי (50) הורשע במסגרת הסדר טיעון בהטרדה מינית ומעשים מגונים בשבע קטינות בנות 14-16. בית המשפט גזר עליו 9 חודשי עבודות שירות בלבד. אפילו לא יום מאסר אחד".
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הוא צריך לשנות את השם ל.
    חיים הרשע 11/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא צריך לשנות את השם שלו מרונן ביטי לרונן המאונן חח.. סוטה מגעיל חבל שיצא בעונש של שקל .90 ואגורות
    סגור
  • 9.
    יאוו דבר נורא ממש!
    רונה 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכנות הבנות האלו ומסכנה הבת שלו עדי. .. ??
    סגור
  • 8.
    אולי עכשיו יפסק ההרגל המגונה של עיסקאות טיעון
    שולה 08/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר בשלב זה יש הקלה על הנאשם. הפרקליטות צריכה להלין רק על עצמה, בחיפושיה אחרי עבודה קלה
    סגור
  • 7.
    בושה!!! (ל"ת)
    רוני 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    המילה בושה היא מטבע מילים שחוק
    חווה 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הנוסחה להצלחה בהית משפט כבר הבנו קחו עורך דין עם מוניטין שימו הרבה כסף ותהיה לכם הזדמנות נפלאה לעשות בדיחה מהחוק ובעיקר מהמוסר. על המצב הזה חתומים קודם כל השופטים שפעם אחר פעם מדהימים אותנו בזלזול שלהם בנפגעים.אך לא פחות מהם אשמים עורכי הדין שעושה רושם עגום שהחטא והמוסר החברתי לא מעניינים אותם.אלא רק הכסף. חבל! ליבי ליבי עם הילדות והוריהם שנחשפו בגילן הצעיר לנכלוליות גברית דוחה.
    סגור
  • 5.
    ביטי
    ד. 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא ברור למה עונש כל כך קל. לא מאסר וגם וגם לא טיפול? למה הפרס הזה? הפרקליטות חייבת לערער על קולת העונש. טיפול?
    סגור
  • 4.
    זה כבר נעשה טרנד של אבות ערסים של מפורסמים
    מירי 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו הביטי הזבל הזה או האבא הזבל של אייל גולן
    סגור
  • 3.
    מקווה שיעלם מהעיניים לעולם בבושת פנים (ל"ת)
    אני 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תכף יתנו לו את פרס ישראל...
    טל 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלואי שכל אחת מאותן ילדות בהן הוא פגע תתבע אותו אזרחית ושכל כספו ילך לפצותן..
    סגור
  • 1.
    איזה כיעור של איש וכיעור של פסק דין.
    אמא מודאגת. 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחד אלוהים שסוטה כזה מסתובב חופשי. אני בטוחה שעשה עוד המון דברים כאלה וילדות פחדו לספר. אלה לא המקרים היחידים של הסוטה. גם ביתו קורבן שלו. גמר לה את הקריירה. זה מעיד על עוצמת המופרעות המינית שלו והשופטים לא השכילו להבין. מכר סיפורים. מקווה שאישתו לא אכלה אותם ויצאה לחיים חדשים.
    סגור