משפט

נתב"ג בעין הסערה: האם תיאלץ לשלם מיליוני שקלים לתובעים?

בוקר סוער אחד במרץ הפך לרגע שבו שני מטוסים מלאי נוסעים מצאו עצמם צמודים זה לזה בדרך לא צפויה. מה שנראה כמו טעות רגעית מתגלגל היום לדרישה משפטית של מיליונים, כשכל צד מנסה להוכיח מי אשם באמת
מערכת ice | 
מטוסים בנתב"ג (צילום יוסי אלוני/פלאש 90)
שתי ענקיות ביטוח בינלאומיות, אליאנץ ו-Aspen Managing Agency, דורשות פיצוי של 9.4 מיליון שקל מרשות שדות התעופה ומחברת הגרירה לאופר, לאחר תאונה חריגה שהתרחשה לפני שבע שנים בנתב"ג.
לפי כלכליסט, במרכז התביעה עומד אירוע שהתרחש בחודש מרץ 2018, כאשר מטוס בואינג של חברת גרמניה איירליינס, שהיה מוכן להמראה לברלין, פגע בחלקו האחורי של מטוס אל על שעשה את דרכו לקראת טיסה לרומא. בתוך שני המטוסים שהו יחד מאות נוסעים ואנשי צוות, אולם האירוע הסתיים ללא נפגעים. הנזק לכלי הטיס, לעומת זאת, היה משמעותי עד כדי כך ששניהם הוצאו משימוש מיידי.
התובעות טוענות כי הסיבה להתנגשות נעוצה בהתנהלות הצוות שהפעיל את הגורר. על פי הנטען, במקום לפעול לפי הנהלים המקובלים - בהם אחד העובדים שומר על קשר רציף עם הטייס בזמן שהשני נוהג - השניים הסתתרו יחד בתא הנהג כדי להימנע מהגשם הכבד. כך נפגעה היכולת שלהם לראות את המתרחש, מה שהוביל לכך ששני המטוסים קיבלו אישורי דחיפה בו-זמנית והתנגשו בזנבותיהם.
כתב התביעה מפרט כי הנזק הישיר למטוס הגרמני בלבד הגיע ל-2.85 מיליון דולר. נוסף לכך, נדרשה חברת התעופה לשלם מדי שנה על אחסון חלקי המטוס לצורכי ראיות משפטיות, סכום שהצטבר ליותר מ-125 אלף דולר. לטענת חברות הביטוח, נעשו ניסיונות להגיע להסדר עם הגורמים האחראים, אך אלה לא נשאו פרי ולכן הוחלט לפנות לערכאות.
עוד עולה מהתביעה כי האחריות רובצת לא רק על צוות הגרירה אלא גם על רשות שדות התעופה, שהייתה אמורה לפקח על תיאום תנועת המטוסים.
במקביל, נזכר כי גם חברת הביטוח של אל על לא ויתרה, והיא עצמה כבר פתחה בהליך דומה בשנת 2023, שעדיין מתנהל בבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה