משפט

סמוטריץ' לנתניהו: "אם המהלכים יקודמו, ישראל תביא לנפילת הרש"פ"

שר האוצר שיגר מכתב לראש הממשלה בו הוא קורא לו לדון בצעדים כלכליים כנגד הרשות הפלסטינית. האזהרה: אם יוצאו צווי מעצר כנגד אזרחים ישראלים בבית הדין בהאג או יוחלט באופן חד צדדי להכיר במדינה פלסטינית - על מדינת ישראל להפסיק את העברת הכספים
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע המשפט נגד ישראל המתקיים בבית הדין הבין לאומי בהאג, שלח היום (חמישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב דחוף לראש הממשלה. לדבריו, משום שהרשות הפלסטינית מקדמת צעדים להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית ופועלת להוצאת צווי מעצר כנגד חיילי צה"ל ובכירים במדינה, על ישראל לנתק עמה את הקשר.
סמוטריץ' מציע להפסיק להעביר לרשות את כספי הסילוקין. "אני משוכנע שהרשות הפלסטינית מהווה סכנה מידית למדינת ישראל ועלינו להביא להפלתה", כתב שר האוצר במכתבו, שפורסם באופן פומבי ונשלח גם בעותקים אל שר הביטחון, מזכיר הממשלה וראש המל"ל. סמוטריץ' התריע מפני שני אירועים מרכזיים: הוצאה של צו מעצר נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק המתנהל בבית הדין הבין לאומי בהאג או החלטה חד-צדדית להכיר במדינה פלסטינית בעצרת הכללית.
 
אם יקרה אחד או יותר מהאירועים הללו מאיים סמוטריץ' כי יפסיק באופן חד צדדי את העברת כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית ויורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים הקרוספודנטים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון. כספי הסילוקין הם החזרי מס על עבודת פועלים פלסטינים ותנועת סחורות שישראל מעבירה מידי חודש לרשות הפלסטינית. הבנקים הקרוספודנטים אחראים על העברת הכספים מישראל לרשות.
האיום של סמוטריץ' מתרחש בצל משבר כלכלי נרחב ברשות הפלסטינית. מאות אלפי משפחות, שמקור הכנסתן היה מעבודה בישראל, נשארו ללא כל פרנסה כאשר ישראל החליטה שלא להכניס עובדים מהרשות הפלסטינית לישראל. משבר זה משפיע גם על ענפי הבנייה והחקלאות בישראל שנמצאה בהאטה מאז ה-7 באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה