משפט

רשות המסים הקפיאה כ-5.5 מיליון שקל: בעל הצ'יינג' מסתבך בענק

תושב נתניה בשנות ה-30 לחייו נעצר בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון והעלמת מיסים עבור גורמי פשיעה, באמצעות בית עסק למתן שירות פיננסי (צ'יינג'). בתוך כך, רשות המסים הקפיאה נכסים של החשוד בשווי של כ-5.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
היחידה המרכזית של מחוז מרכז יחד עם חקירות מכס ומע״מ תל אביב והמרכז ברשות המסים, בליווי המחלקה המשפטית בפרקליטות, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה נגד תושב נתניה בשנות ה-30 לחייו, בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון והעלמת מיסים עבור גורמי פשיעה, באמצעות בית עסק למתן שירות פיננסי (צ'יינג').
בתוך כך, חוקרי הימ"ר ורשות המסים ערכו אמש חיפוש במקום מגוריו ועבודתו של החשוד, במסגרתו תפסו מסמכים לצורך בדיקתם וכן הוקפאו נכסים של החשוד בשווי של כ-5.5 מיליון שקל. החשוד נחקר וכלל הממצאים יועברו בהמשך, בהתאם לתשתית, לעיון והחלטת הפרקליטות.
כזכור, לאחרונה נודע כי האנו יונה, תושב ירושלים, הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד לאי דיווח על מלוא הכנסותיו מחברות בבעלותו. על פי החשד יונה לא דיווח על הכנסות בסכום של כ-50 מיליון שקל בין השנים 2016 ועד היום.
החשוד שוחרר בתנאים מגבילים. מהחקירה של יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום עולה כי החשוד הקים את חברת "שומארק מדיה אל אל סי" חברה זרה העוסקת בפרסום ומכירת תעודות, שעיקר פעילותה בארה"ב בשנת 2011.
על פי החשד שעלה, יונה לא דיווח על מלוא הכנסות החברה בחו"ל וזאת על אף היותו תושב הארץ  ‏ומחוייב בדיווח. בהמשך, פתח את חברת "שומארק" הישראלית שהחלה את פעילותה בשנת 2016.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה