משפט

החלטות ועדת מירון מעוררות סערה: "החמצה חמורה", "מחדל אדיר"

סגן יו"ר הכנסת חה"כ משה סולומון בתגובה לפרסום דו"ח וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון: "חקר האסון חשוב והכרחי עבור הפקת לקחים ומניעת אסונות", התנועה לאיכות השלטון: "ההחלטה להימנע מהמלצות כלפי נבחרי ציבור פוגעת באחריותיות ובמסוגלות לתבוע דין וחשבון", עו"ד יראון פסטינגר: "מגיעים לנפגעים פיצויים עונשיים"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי שהחלטות ועדת מירון פורסמו היום וכמובן שאחריותו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה, הייתה הסעיף המעניין ביותר. בעמוד 206 של הקובץ שכלל מעל 250 עמודים, אז נכתב כי הוועדה הטילה על נתניהו אחריות אישית. כעת מגיעות התגובות להחלטות.
סגן יו"ר הכנסת חה"כ משה סולומון בתגובה לפרסום דו"ח וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון: "חקר האסון חשוב והכרחי עבור הפקת לקחים ומניעת אסונות. אך יהיו המסקנות אשר יהיו - לאותם משפחות זה לא יחזיר את יקירהם, הם ישארו לנצח באותה הנקודה בה נעצרו חייהם, נקודה של שכול וחסר עמוק. עלינו מוטלת החובה שלא לשכוח לרגע את אותם קדושים, ואת בני משפחותיהם, ולעטוף אותם בחיזוק ואהבה".

עו"ד יראון פסטינגר, שותף במשרד רון-פסטינגר עורכי דין, מייצג את הנפגע בתביעה הקשה ביותר שהוגשה לבית המשפט עד כה.  יוסי־עזריאל רייט היה רק בן 15 כשנסע להילולה במירון. הנער הספורטאי, שהיה מלא אנרגיות ושמחת חיים, נרמס תחת ההמון וליבו הפסיק לפעום ל־20 דקות. רייט מאושפז בביתו ומטופל 24 שעות ביממה על-ידי משפחתו במצב של שיתוק מוחין ואובדן הכרה כמעט מוחלט.
"אסון מירון הינו מחדל מזעזע ורשלנות פושעת של רשויות המדינה עד לדרגים הגבוהים ביותר", טען עו"ד פסטינגר. "אירוע של זלזול גמור והפקרות בכל הנוגע לחיי אדם, רשלנות חריגה ברמה הגבוהה ביותר שנמשכה שנים.  מדובר במפגע המוני באתר שהיווה מלכודת מוות לחוגגים בו, הכל לעיני כל, בשיתוף פעולה אקטיבי ופסיבי במחדל הנוראי ובידיעת כל הגורמים: הממשלה, הרשויות המקומיות, המשטרה וכל מי שהייתה לו יד ורגל באירוע רווי הדמים".
לסיום טען: "בנסיבות המתוארות בדו"ח ייתכן מאד שמגיעים לנפגעים פיצויים עונשיים שנפסקים בארץ רק במקרים נדירים. כולי תקווה שהאחראים ישלמו את המחיר ובכל מקרה על המדינה להזדרז ולפצות את המשפחות האומללות הן של החללים והן של הפצועים.  אסור לגרור למשך שנים את ההליכים המשפטיים, כמקובל אצל נתבעים במקומותינו, בסחבת אין סופית".
התנועה לאיכות השלטון מברכת על עבודתה היסודית והחשובה של ועדת החקירה הממלכתית בחקר האסון הטרגי במירון: "מסקנות הוועדה והאחריות האישית שהוטלה על בכירים רבים במערכות השלטון והמשטרה ממחישות את חומרת הכשלים והרשלנות שהובילו לטרגדיה הנוראית הזו. יחד עם זאת, התנועה שבה ומבקרת את החלטת הוועדה שלא להמליץ על צעדים משמעתיים או אחרים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומספר דמויות בכירות נוספות. לטענת התנועה, הימנעות זו מחלישה את יכולתה של הוועדה להשיג את מטרתה העיקרית - מניעת הישנות אסונות דומים בעתיד". 
עוד נכתב: "ההחלטה להימנע מהמלצות כלפי נבחרי ציבור פוגעת באחריותיות ובמסוגלות לתבוע דין וחשבון. זוהי החמצה חמורה שמרוקנת מתוכן חלק ממסקנות הדו"ח החשובות. התנועה קוראת לממשלה לפעול ביתר נחישות ליישום כלל המלצות הוועדה ללא משוא פנים, ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח שאסון כזה לא יתרחש שוב. רק ביצוע מלא של הרפורמות הנדרשות, לצד שינוי תפיסתי בתרבות הפיקוח והאכיפה בישראל, יוכלו להבטיח הגנה ראויה על חיי אזרחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה