נבחרת אייס

אל תפקירו את המשפחות לתעמולת השקר של נתניהו ושופריו | יריב אופנהיימר

חיי החטופים בסכנה – לא חייו של נתניהו. בדברי הימים של ישראל, אות קלון ירבוץ על מי שכינה את המפגינים ואת בני משפחות החטופים ״אנרכיסטים״ ״נוחבות״ והציג אותם כמי שבאו לפגוע בשוטרים
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  10
יריב אופנהיימר על נתניהו, לוין ובן גביר (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד, יונתן זינדל, Marc Israel Sellem/Pool)
״נוחבות קפלן״ ככה קוראים הביביסטים למשפחות החטופים, למפגינים בעד עסקה ובחירות. בשבועות האחרונים מאות חשבונות טוויטר, פייסבוק וטיקטוק מפיצים בצורה שיטתית את המסר שמחבר בין ההפגנות נגד נתניהו לתמיכה בחמאס.
באולפנים רגב ומקהלתה מאשימים את המפגינים בניסיון רצח של ראש הממשלה, שריפת ביתו ועוד מיני שקרים ועלילות על ההסתה מנצח אדם אחד, ההסתה אומנותו, קוראים לו נתניהו, לא יאיר, בנימין. וזה עובד לו שוב כמו שעון, המסר נתפס, מופנם ומיושם. אירוע הדריסה הוא רק ההתחלה, בקרוב יירצח פה מפגין.
 
כמו בנובמבר 95, כמו בשישי לאוקטובר 23, נתניהו וממשלתו מתייחסים למתנגדיהם הפוליטים כאויבים מבית, מתירים את דמם, מוצאים את דיבתם, משסים בהם את ההמון הביביסטי, מגובים בשוטרים נלהבים הכמהים לרצות את אדונם, השר בן גביר. לקמפיין מצטרפים אידיוטים שימושיים בדמות טרופר וגנץ, שנסחפים בגל הפופוליסטי ובמקום להריע למפגינים, יוצאים נגדם ומכשירים את הספין.
מול ההסתה הפרועה, השנאה והייאוש, בדברי הימים של מדינת ישראל יועלו על נס המפגינים האמיצים שמצליחים להרעיד את המדינה ולא לוותר. רק בזכות נחישותם ואומץ ליבם, ניתן יהיה לשנות את גורלם של החטופים ולהכריח את נתניהו להסכים לעסקה.
בדברי הימים של ישראל, אות קלון ירבוץ על מי שכינה את המפגינים ואת בני משפחות החטופים ״אנרכיסטים״ והציג אותם כמי שבאו לפגוע בשוטרים או בראש הממשלה. לעמוד הבושה יתווספו המצקצקים מבית שמיהרו לגנות ולהסתייג, ולהפקיר את המשפחות לתעמולת השקר של נתניהו ושופריו.
אל נתבלבל, לא חייו של נתניהו נמצאים בסכנה, חייהם של החטופים הם שמוטלים על הכף. ההפגנות למען שחרורם הן פיקוח נפש, פקוח נפש הדוחה גם את מנוחת השכנים ברחוב עזה, בקיסריה והנוסעים בנתיבי איילון.
בניגוד לתעמולה, נתניהו איננו מטרה לאלימות, הוא מאובטח באופן הרמטי ואין שום התרעה קונקרטית על רצון חלילה לפגוע בו מצד גורמים במחאה. החטופים הם שהופקרו, נתונים לחסדי שוביהם, נטולי הגנה, נמקים בשבי החמאס. גם אלו ששרדו ונותרו בחיים, מאבדים בכל שעה בשבי את שארית נפשם הבריאה.
המפגינים למענם יוצאים מהבית במטרה להציל חיים, לא לקחת חיים. אלימות או חלילה רצח מנוגדים לחלוטין להשקפת עולמם, אין בכוונתם של המפגינים לפגוע באיש, גם לא בראש הממשלה נתניהו.
כך היה בעבר, וכך ביתר שאת גם כעת. לא בכדי היריות תמיד נורו מימין לשמאל, בעוד הימין רואה בהפעלת כוח פתרון לגיטימי, השמאל דוגל באי אלימות, זכויות אדם ומאבק בלתי אלים, על אחת כמה וכמה כשמדובר במחאת משפחות החטופים, שבסך הכל רוצים לראות את יקיריהם חוזרים הביתה.
עצרות הזדהות, סרטים צהובים וסיכות הזדהות לא יעשו את העבודה, הפגנות שקטות ומנומסות לא יקדמו עסקה. בלי כעס, אנרגיה, נחישות והרעדת הספינה, קולם של החטופים יידם.
יש עסקה על השולחן, סבירה, הגיונית, שלא כוללת את ריקון בתי הכלא או סיום המלחמה כליל. נתניהו גורר רגליים, ממציא תירוצים ומתעקש למשוך זמן, הוא אינו רוצה לזעזע את הקואליציה, הוא אינו רוצה לשלם את מחירה. לאחר חצי שנה של מבוי סתום, הגיע העת לעשות מעשה.
והדרך היחידה לאלץ את נתניהו לעשותו ולהסכים לעסקה היא באמצעות לחץ ציבורי, הפגנות ענק ומחאה עיקשת ואמיצה, אין דרך אחרת.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שיר לשלולללל ום כלום.
    נצח ישראל 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    50 שנה .50 שנה טימטמו אותנו עם שירי השלום שלהם בכיכרות . 50 שנה אלוני שרה שיר לשלוםםםכלום. מה לא אמרו על הימין מה לא עשו נגד הימין. אוויי כמה שבחו את ערפאת ואת אבו זן . אפילו קראו לו סבא . תלכו לעזאזל אתם והפלשתינאים . לכו לקברים של בארי . ניר עוז . שדרות . חיילות צהל וחיילי צהל . תבקשו סליחה . עכשיו שמאל מטורלל שהביא עלינו אסון כל כך כבד
    סגור
  • 7.
    שמאל מופקר
    נצח ישראל 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז על מי לסמוך עלייך אופנהיימר . שתפקיד אותנו בידיים של פת"ח או חמאס . איכס לך צא לנו מהחיים. ואגב תשובה לנכדה של רבין . הסבא שלך לא היה צריך בונקר ,הוא הסתתר בתוך בקבוק של קוניאק
    סגור
  • 6.
    לא להפקיר אף אחד לתעמולת כזב שמאלנית (ל"ת)
    המזבלה השמאלנית 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תכריזו?בחירות
    יוסף בכתונת הפסים 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ממה לדאוג אלוהים גדול בחירות עכשיו כולנו בטוחים
    סגור
  • 4.
    החטופים יחזרו
    ניסן 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם צריכים להירגע
    סגור
  • 3.
    קשה מאוד להחזיר את החטופים אני חושב שאתם אשמים (ל"ת)
    ניסן 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בל נתבלבל הפגנות נגד נתניהו לא יחזירו את החטופים
    מסביר פנים 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם באמת הם חשובים לכם תעלו על מדים, כמו הילדים שלנו, והסתערו על החמאס בעזה!
    סגור
  • ובכל זאת מיידית בחירות
    יוסף בכתונת הפסים 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירות עם ישראל רוצה לבחור
    סגור
  • 1.
    השופר הפלשתינאי שוב תוקע רעל בכל אוזן...
    מסביר פנים 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להזכיר לארסיים שנתניהו שחרר מחצית מהחטופים. רק הוא שחרר. אתם סירבתם והפק4תם ו נתניהו החזיר. עובדה.
    סגור
  • לא קשור שופרות -בחירות
    יוסף בכתונת הפסים 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירות מיידית העם רוצה לבחור
    סגור