בריאות

לראשונה בישראל: חולים החלו לקבל תרופה לאלצהיימר

חולים בישראל החלו לקבל תרופה ראשונית למחלת האלצהיימר, הפוגעת לרוב בקרב קשישים. המחלה מתאפיינת בעיקר בירידה קוגניטיבית ובבעיות שכחה. אופירה ברקן, מטופלת שקיבלה את התרופה אמרה: "זה אור בשבילי"
מערכת ice |  2
קשישים (צילום freepik)
מחלת האלצהיימר, שפוגעת בייחוד (אך לא רק) בקרב קשישים, מתבטאת בניוון איטי ומתמשך של תאי העצב והמוח, דבר המתבטא בירידה קוגניטיבית וכמובן בבעיות שכחה. כעת, מתברר כי יש תקווה לחולים. לאחרונה נחשף כי מטופלים בישראל החלו לקבל תרופה שאמורה לעזור בעיכוב המחלה.
אחת המטופלות הראשונות שכבר קיבלו השבוע את התרופה בבית החולים איכילוב, היא אופירה ברקן, בת 76 שאובחנה עם אלצהיימר בשלב המוקדם של המחלה. ברקן אומרת: "אימי חלתה באלצהיימר ולכן ידעתי לזהות אצלי את הסימנים המקדימים של המחלה. לשמחתי, אני עדיין מתפקדת, נוהגת ומארחת".
בהמשך היא מוסיפה:  "לאחרונה שמתי לב לירידה קוגניטיבית אצלי. אני מאוד מתרגשת להיות מבין החולים הראשונים המקבלים את התרופה ואני תולה בה המון תקווה, זאת הפעם הראשונה שיש תרופה למחלה הזאת.". ברקן חותמת את דבריה באמרה המרגשת: "זה אור בשבילי".
אין ספק כי התרופה למחלה שנחשבת עדיין לחשוכת מרפא, עשויה לעורר תקווה בפני מיליוני חולים ברחבי העולם הסובלים ממנה ומתקשים בתפקוד יום-יומי. התפתחויות הטכנולוגיה והחידושים בתחומי הרפואה הם אלו המאפשרים לנו להתמודד עם בעיות שהגדרנו בעבר כ-"בלתי פתירות", וכל שנותר לנו הוא לחכות ולהמתין לעדכונים נוספים בהקשר ליעילות התרופה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו, ומה שם התרופה??? איזה אייטם מוזר (ל"ת)
    חני 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • כתבה חסרת תכלית
    אלבינה 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם כתבת סרק . גם אני יכולה לכתוב כתבות כאלו.
    סגור