בריאות

עשרות ישראלים אושפזו בכפייה: "לא האמנתי שנגיע למצב הזה"

הממונה על תחום אשפוז כפוי במשרד המשפטים חשף כי מצבם הנפשי של חלק מניצולי מסיבת הטבח ברעים וכמה תושבי העוטף הדרדר באופן קיצוני. עו"ד דניאל רז התייחס למצב המחלקות הפסיכיאטריות: "יש מטופלים שישנים על הרצפה, הם הגיעו לקצה"
מערכת ice |  1
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
ממונה תחום ארצי לאשפוז כפוי במשרד המשפטים, עו"ד דניאל רז, חשף היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת כי נפגעי ה-7 באוקטובר אושפזו בכפייה בעקבות מצבם הנפשי. על פי דיווח וואלה! עד כה אושפזו לפחות 15 אנשים, כאשר חלקם ניצולי הטבח במסיבה ברעים, שבה הוצאו להורג מאות ישראלים. 
מקצתם של המאושפזים הם תושבי העוטף שמחבלים פרצו לבתיהם, פשטו עליו והחריבו אותו. "לא האמנתי בעצמי שנגיע למצב הזה", אמר רז. "יש לא מעט אנשים מהמסיבה ברעים שאושפזו בכפייה. הם הגיעו לקצה, היינו יכולים למנוע את זה כבר בהתחלה. אם התוכנית של משרד הבריאות, שאני מברך עליה, לא תצא לפועל אנחנו נקבל אנשים במצבים הקשים ביותר".
 
רז מתאר בלתי נתפס: "כבר היום במחלקות הפסיכיאטריות יש מטופלים שישנים על הרצפה". במשרד הבריאות נערכים להצגת תוכנית כוללת למערך בריאות הנפש, אולם, עד כה, אין בידי המשרד מידע על כלל מקבלי הסיוע הנפשי מפרוץ המלחמה, וגם אין הערכה על היקף הצרכים הצפוי בעתיד כדי להיערך לתוכנית מסוג זה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אישפוז בכפייה
    ענבל מנור 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שימרו וטפלו בכל נפגעי הנפש, בצורה הכי מכבדת ורגישה. סומכת על שירותי הרפואה שיעשו זאת נאמנה.
    סגור