בריאות

המתווה החדש למתמחים נחשף: אלו שעות העבודה החדשות

על פי המתווה שצפוי להיות מוסכם על ההסתדרות הרפואית ועל האוצר, מתמחים במחלקות מסוימות יעבדו 21 שעות. הפיילוט יתחיל ראשית בפריפריה
מערכת ice | 
בית חולים (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
המשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר עומד להסתיים בימים הקרובים, בתכנון, קיצור תורנויות המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה מה-1 בספטמבר. על פי המתווה המתוכנן, המשמרות יתקצרו ל-21 שעות ולא 18 כפי שדרשו המתמחים בתחילת המשא ומתן.
כאמור, הפיילוט של קיצור התורנויות יתחיל בבתי חולים בפריפריה קודם עבור מתמחים בפנימיות, רפואה דחופה וגריאטריה. על פי ההסכם המתוכנן, לאחר חצי שנה גם מתמחים בנוירולוגיה, דימות, פסיכיאטריה, אונקולוגיה, שיקום ובהמטולוגיה יצטרפו לקיצור השעות.
הבעיה שעומדת בפני המתמחים בהסכם השכר החדש היא הורדת השכר, על נקודה זו מאיימים בהסתדרות הרפואית וטוענים: "אנחנו בעד קיצור התורנויות, אך לא נסכים בשום אופן לפגיעה בשכר. לא ייתכן שרופאים יממנו מכיסם את הרפורמה".
במחלקות שבהן הפיילוט יתממש צפוי להיות "חור" בין השעות 10 בבוקר ל-13 בצהריים, על פי המתווה החדש, המתמחים יגיעו בשעה 13:00 למשמרת ויעזבו בשעה 10:00 למחרת. מצב זה יוצר מציאות בה ישנן 3 שעות בהן כוח האדם במחלקות בבתי החולים יהיה נמוך ופעולות רבות ידחו ככל הנראה לאחר 13:00.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה