בריאות

הקורונה חוזרת? זן חדש התגלה באירופה - והגיע גם לישראל

אל תמהרו להיפטר מהמסכות: בבריטניה מדווחים על תחלואה גוברת בזן חדש בשם EG.5.1, ובארה"ב מתרבים האשפוזים בשל המגיפה. דיווחים ראשונים על הזן החדש – גם כאן בישראל
מערכת ice | 
וירוס הקורונה (צילום shutterstock)
אם חשבתם שמגיפת הקורונה כבר מאחורינו, יתכן שהשמחה היתה מוקדמת: זן חדש של הנגיף כבר מתפשט ברחבי אירופה ובעיקר בבריטניה, והגיע גם לישראל.
הזן הידוע בשם EG.5.1 כבר החל להתפשט וכולל תסמינים דומים לאלו המוכרים מזני המגיפה הקודמים, הכוללים חום גבוה, כאבי ראש, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. סימני הזן זוהו כבר בקרוב ל-40 מדינות ובהם ישראל.
לפי סוכנות הבריאות הבריטית, שביעית ממקרי הקורונה בחודש האחרון אובחנו כ-EG.5.1, סוג צאצא ממשפחת האומיקרון. הזן החדש הוא השני בשכיחותו בבריטניה. בבתי החולים בבריטניה מדווחים לאחרונה על עלייה במספר המקרים והאשפוזים.
גם בבתי החולים ברחבי ניו יורק מדווחים על עלייה באשפוזים בעקבות הדבקה בקורונה, אם כי בישראל נכון לכרגע לא נרשם שינוי בשיעור ההדבקה. רק לפני כחודשיים הכריז ארגון הבריאות העולמי שהמגפה לא מוגדרת יותר כ"מצב חירום". גם בישראל בוטלה חובת הבידוד למי שאומת לקורונה.
 
קופות החולים בישראל יציעו ללקוחותיהם אחרי החגים ולקראת עונת החורף, להתחסן בבוסטר חדש נגד קורונה ביחד עם החיסון נגד שפעת. לבני 65 ומעלה יינתן חיסון שפעת במינון כפול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה