בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: איפה מוכרים אלכוהול מזויף?

אזהרת משרד הבריאות: משקה אלכוהול מזויף נוסף נמצא בחנות "זאהר בעיר". בדיגום שבוצע ע"י מפקחי שירות המזון במחוז מרכז של משרד הבריאות, עלה כי במוצר נמצא חומר פיגול מסוג טרט בוטנול, שאסור לשימוש במוצרי אלכוהול. צריכה של חומר זה עלולה לגרום לגירוי בעור ובעיניים ומשכך, יש להימנע מצריכה של המוצר
מערכת ice | 
משקאות אלכוהול מזויפים (צילום shutterstock)
בהמשך להודעת משרד הבריאות מיום ראשון (16.7.23) בדבר משקאות אלכוהול מזויפים שנמצאו בחנות "זאהר בעיר" בטייבה, + מעדכן כי נמצא בחנות משקה אלכוהול מזויף נוסף: משקה כהיל בטעם ברנדי – LOUIS XV, תכולה: 200 מ"ל, כוהל 35%, מיוצר ע"י 'אלכוהולים ייצור ושיווק בע"מ', שוהם 6, ברקן.
בדיגום שבוצע ע"י מפקחי שירות המזון במחוז מרכז של משרד הבריאות, עלה כי במוצר נמצא חומר פיגול מסוג טרט בוטנול, שאסור לשימוש במוצרי אלכוהול. צריכה של חומר זה עלולה לגרום לגירוי בעור ובעיניים ומשכך, יש להימנע מצריכה של המוצר.
משרד הבריאות שב ומזכיר כי יש להימנע מצריכת משקאות אלכוהוליים מזויפים שעלולה לגרום לפגיעה בריאותית קשה ואף למוות. למידע נוסף ניתן לפנות אל מוקד קול הבריאות (5400*).
רק לאחרונה, משרד הבריאות הזהיר את הציבור מפני אלכוהול מזויף שבו רמת מתנול מסוכנת. במשקאות האלכוהול המזויפים מסוג וודקה וברנדי שנמצאו בחנות בחנות  'זאהר בעיר' נבדקה ונמצאה רמת מתנול במוצרים החורגת מדרישות התקן הישראלי 1572 למשקאות כהליים.
מתנול במינונים גבוהים עלול לגרום לתופעות לוואי המתבטאות בסחרחורות, חולשה, בלבול,  כאבי ראש, הקאות, כאבי בטן ופירכוסים. בנוסף, שתיית מתנול עלולה לגרום לעיוורון כתוצאה מפגיעה בעצב הראייה ואף למוות.

המוצרים בהם נמצאה רמת מתנול בכמות מסוכנת בדיגום שבוצע על ידי מפקחי שירות המזון במחוז מרכז:  וודקה בלרוס, BELARUS VODKA, תכולה 200 מ"ל, כוהל 40%, מיוצר וממולא על ידי די. בי. גד בע"מ, נושא בר קוד 7290006888549. במוצר זה  נמצאה רמת מתנול פי 468 מהמותר. 
כמו כן, גם משקה כהיל ברודיאק "איסט" AIST: BRANDYAK מיוצר על ידי ברוקי משקאות בע"מ , האיזמל 4, נס ציונה, תכולה: 200 מ"ל, כוהל 40%, נושא בר קוד 7290014542020 . במוצר זה נמצאה רמת מתנול פי 174 מהמותר. למידע נוסף ניתן לפנות אל מוקד של משרד הבריאות בטלפון 5400*
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה