בריאות

הסוף לאלצהיימר? זו התרופה למחלה שעולה 26,500 דולר

לקמבי, מיצרניות התרופות Eisai וביוג'ן, קיבלה אישור רשמי לשימוש בתרופה שלה שהוכחה כמאטה את איבוד הזיכרון. וכמה תעלה התרופה החדשה?
מערכת ice |  2
תרופות (צילום freepik)
מינהל המזון והתרופות האמריקני צפוי להחליט עוד היום (חמישי) האם להעניק אישור רשמי לשימוש בתרופה לאלצהיימר 'לקמבי', התרופה הראשונה שהוכחה כמאטה את מהלך המחלה שגורמת לפגיעה חמורה בזיכרון.
החלטת האישור של ה-FDA צפויה גם לגרום לשינוי באופן שבו המרכזים לשירותי מדיקר ו-Medicaid מכסים את התרופה, ולהרחיב את הגישה של עד מיליון אנשים עם צורות מוקדמות של המחלה.

לקמבי, מיצרניות התרופות Eisai וביוג'ן, קיבלה אישור מואץ בינואר בהתבסס על ראיות לכך שהיא מנקה הצטברות פלאק עמילואיד במוח הקשורות למחלת אלצהיימר. אבל בגלל החלטת כיסוי מוקדמת יותר של CMS, המספקת כיסוי ביטוחי לחולים קשישים רבים עם אלצהיימר באמצעות Medicare, התרופה לא הייתה בשימוש נרחב. מחירה $26,500 לפני כיסוי ביטוחי.
"היה לך את הטיפול הזה בקצות אצבעותיך, ופתאום אמרו לך שעדיין לא יכול לקבל גישה לזה'", אמר ג'ו מונטמיני, בן 59, שאובחן עם אלצהיימר בגיל צעיר יותר. שנות ה-50. "להשיג את הכיסוי הביטוחי הזה הוא משמעותי להפליא... כי טיפול זה מדהים, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי לשלם את העלות של 26,000 דולר."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בכתבה כתוב מאט !!!!
    אידיוטים 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשפה פשוטה זה ידחה את הסוף בכמה שנים בלבד !!! קראתי שגם לתרופה הזאת ( אם אני לא טועה) תופעות לוואי קטלניות
    סגור
  • 1.
    שקרנים .
    Joejoe 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללמוד . פעילות חברתית פעלתנית ...לא קפה ורכילות .. בעיקר פעילות מינית קבועה ועדיף צעירה ...אן לא מאמינים אז בואו לתאילנד ואני אוכיך אישית . זה לא בלוף!!!
    סגור